Silver till More Fun

Silver till More Fun

Praktikertjänst Tandvårds rekryteringsmagasin More Fun fick ta emot silvret i kategorin Bästa formgivning vid förra veckans utdelning av Guldbladet 2011.

Guldbladet delas ut av Sveriges Uppdragspublicister och är uppdelat i 14 olika kategorier. I år fick Praktikertjänst och magasinet More Fun, som publicerats av Åkesson & Curry, andra priset - Silverbladet.

I More Fun berättar 19 verksamhetsansvariga tandläkare och tandtekniker i olika delar av landet varför de tog steget till Praktikertjänst. Flertalet av de intervjuade har en bakgrund inom folktandvården och kom till Praktikertjänst under de senaste åren.
– Det här är naturligtvis väldigt roligt, säger Per Rehnberg, chef för affärsområde Tandvård på Praktikertjänst, och uttrycker förhoppningen att More Fun ska tjäna som en inspiration för andra att våga ta steget till Sveriges största privata vårdföretag!

Vill du ha ett exemplar av More Fun eller bara veta mer, kontakta:
Annette Birnbaum, Informationsansvarig Praktikertjänst Tandvård, e-post: annette.birnbaum@ptj.se, tfn 08-789 40 49, 070-789 40 49.

Inom Praktikertjänst Tandvård drivs närmare 1 300 mottagningar och 50 tandtekniska laboratorier. Antalet medarbetare är totalt 5 100. Mottagningarna och laboratorierna finns över hela landet. Omsättningen uppgick 2010 till 4,7 miljarder kronor. Praktikertjänst Tandvård är Sveriges största privatdrivna tandvårdsföretag där aktieägarna själva arbetar med tandvård. Verksamheten har en producentkooperativ ram. www.alltomdinatander.se, www.tandvard.praktikertjanst.se.