Privattandläkarna välkomnar Praktikertjänst som medlem

Privattandläkarna är mycket glada att åter välkomna Praktikertjänst som medlem i organisationen. Under 2013 har diskussioner kring ett medlemskap förts med ömsesidigt fokus på att skapa god tandvård för patienter och optimala villkor för vårdgivare inom privat tandvård. Privattandläkarna vill bidra till att patienter kan göra ett medvetet val baserat på såväl pris- som kvalitetsparametrar.

- Praktikertjänst visar ett stort ansvarstagande då de väljer att stå bakom organisationens arbete för den privata tandvården, våra etiska riktlinjer och vår överenskommelse med Konsumentverket, säger Erik Tullsten, ordförande Privattandläkarna.

Genom att representera hela privata marknaden, från Praktikertjänst till småföretagare inom tandvården ökar Privattandläkarnas trovärdighet och genomslagskraft i dialogen med beslutsfattare och myndigheter.

Praktikertjänst har följt Privattandläkarnas förändringsarbete det senaste året och är nöjda med organisationens utveckling.

- Som den största aktören inom tandvårdsmarknaden, ser vi det som ett naturligt steg att bidra till branschens framtid och tillväxt där vi tillsammans har större möjligheter att nå framgång. Vi ser fram mot ett gott samarbete, konstaterar Anders Jonsson, ordförande Praktikertjänst.

Erik Tullsten
Sveriges Privattandläkarförening

Anders Jonsson
Praktikertjänst AB

För mer information, kontakta Dan Nilsson, pressekreterare Privattandläkarna, telefon 0709 844 099.

En stark marknad med konkurrens på lika villkor gynnar vårdgivare och patient. Fri prissättning, fri etablering, fritt val för patienten och ett skydd mot höga kostnader.