BB Sophia öppnade idag

Idag öppnade BB Sophia, Stockholms senaste förlossningsklinik och ett helägt dotterbolag till Praktikertjänst AB.

Sedan klockan 10.00 idag, måndagen den 3 mars, är BB Sophia öppet och ökar förlossningsplatserna i Stockholm.

Den nya kliniken har en kapacitet på 4000 förlossningar per år och är öppen för alla kvinnor i graviditetsvecka 37.

BB Sophia arbetar med tre värdeord, som finns i hela verksamheten: kontinuitet, delaktighet och trygghet.

- Kontinuiteten innebär en sammanhållen verksamhet för kvinnan, barnet, familjen och medarbetare under hela vårdtillfället. Delaktigheten innebär att alla är välkomna hos oss och vi har en stor respekt för den enskildas behov och önskemål. Och tryggheten innebär att vi har en god kommunikation både med familjerna och mellan medarbetare samt en mycket hög medicinsk säkerhet. Allt med lyhördhet och familjen i fokus, för bästa möjliga start på föräldraskapet, säger Harald Almström vd på BB Sophia.