Viveka Ekberg ny VD i PP Pension

Viveka Ekberg har arbetet inom det finansiella området alltsedan hon 1985 examinerades från Handelshögskolan i Stockholm. Viveka Ekberg kommer närmast från Morgan Stanley, där hon som nordisk chef ansvarat för Morgan Stanley Investment Managements affärsverksamhet och försäljning. Hon har tidigare arbetat på bland annat Brummer & Partners samt SEB.

- Med Viveka Ekberg får PP Pension en mycket kompetent och lämplig efterträdare till Tomas Lindstrand som framgångsrikt lett verksamheten under den senaste tioårsperioden. Vi är väldigt glada över att få Viveka till oss, säger styrelsens ordförande Barbro Fischerström.

- Det ska bli väldigt spännande att få arbeta med PP Pension, som tack vare sin framgångsrika historik nu befinner sig i ett expansivt skede, både inom tjänstepensionslösningar för mediebranschen och för det privata sparområdet, säger Viveka Ekberg.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Barbro Fischerström, styrelseordförande PP Pension

Viveka Ekberg, tillträdande VD PP Pension

Patrik Schön, marknadschef PP Pension

Tel: 08 - 729 90 94, 070 - 689 46 14

E-post: patrik.schon@pppension.se

PP Pension är mediebranschens eget pensionsbolag. Företaget drivs som en försäkringsförening och ägs av sina medlemmar. Huvudmän är Tidningsutgivarna, Journalistförbundet och Unionen. I dagsläget pensionssparar cirka 27 000 medieanställda, fördelade på 320 företag, genom PP Pension. PP Pension förvaltar ett kapital om cirka 8 miljarder kronor.

• itp
  • vd