Powertools gängarmar vid gradning av plåtkanter

Powertools gängarmar fungerar till så mycket mer än bara gängning. En mycket uppskattad applikation är gradning av vassa plåtkanter. Sätt en snabborrchuck i din gängmotor och du har ett mycket bra verktygssystem som ger dig en exakt vinkel på din gradningsoperation, samtidigt som du kan försänka dina skurna hål i plåten. Våra kunder använder även sina gängarmar bland annat för honingsoperationer, för montering av lock på behållare och som verktygsfästen till vinkelskruvdragare.

Powertools säljer SL 1200, SL Junior, SL Main, SL Multi och balansarmen BL 850 samt innovativa lösningar med skensystem och magnetfötter.
Se videoanimeringen för en demonstration av SL 1200.
Powertools har gängarmsoriginalet konkurrenterna försöker efterlikna!

Välkommen till Powertools på M.A.X-mässan 23:e-26:e oktober

Ska du till M.A.X-mässan, så se till att komma förbi oss i monter A15:10! Vi ställer ut tillsammans med Abene Machine AB, och visar hur väl en gängarm från Powertools fungerar tillsammans med högkvalitativa CNC-maskiner från Sveriges främsta verktygsmaskintillverkare. Vi kommer visa hur gängarmarna fungerar i praktiken, du är välkommen att prova själv hur enkelt det är att grada, försänka, eller gänga!

• Lastbilar, transportfordon

• gängarmar
  • tryckluftsmaskiner
  • tryckluftsverktyg
  • gradning
  • m.a.x

Håkan Andersson

Säljare Söder om E18 0171-663005

Robert Lund

Presskontakt VD tryckluftsverktyg, högtryckshydraulik, gängarmar, segdragande verktyg 0171-663019

Gängarm SL 1200, ditt bästa hjälpmedel på verkstan

Powertools säljer de gängarmar som i mer än 25 år rönt framgång över hela världen. Konceptet bygger på en kombination av en parallellarm, en gängmotor och en gängchuck. Powertools gängarm SL 1200 är speciellt lämpad för arbeten på begränsade ytor, justeringen av lyftkraften gör att ergonomin vid arbetsplatsen blir överlägsen.

Powertools säljer gängchuckar och tapphållare med bilz-fattning

Powertools har en lång tradition av att sälja verktyg för gängning. Våra SL gängarmar har funnits med i vår produktportfölj sedan 2001, och gängmotorerna har vi tillverkat ända sedan den tid vi hette Bahco Kraftverktyg. Bilz tapphållarna finns både med och utan momentbegränsning, och de passar lika bra i din CNC maskin som i våra gängarmar eller gängmaskiner.

Skruvautomater revolutionerar monteringen i verkstan

Powertools säljer skruvautomater i flera utföranden, vår CA modell är en handhållen skruvautomat från FIAM. Den har fördelen att det går att positionera den precis som man vill och dra skruvar åt alla håll.

Gängarmar på fot för ökad rörlighet.

En magnetfot i kombination med en gängarm från Powertools ger dig precisionen, ergonomin och momenbegränsningen hos våra gängarmar som gjort dem så populära hos våra kunder - på den plats där du så väl behöver den.

Powertools gängarmar, inte bara gängning

En balansarm, BL 850, är det perfekta valet för dig som vill avlasta kroppen vid en monteringsbänk. Ergonomin och effelktiviteten förbättras avsevärt.

Gängsnitt med momentkontroll från Powertools

Vill du gänga utvändiga gängor på rätt sätt? Powertools lanserar nu en serie gängsnittshållare som ger dig SL gängarmars alla fördelar även med gängsnitt.

Powertools förbättrar er ekonomi vid gängning

Powertools gängarmar har en viktig egenskap som ibland glöms bort. Eftersom gängtappen följer hålet – istället för att positioneras på ungefär samma ställe som hålet gjordes – så håller gängtapparna upp till tio gånger längre med SL gängarmar, än med till exempel en pelarborrmaskinslösning.