Powertools bultsträckare/skruvspännare ger optimala förband

En bultsträckare från Powertools är lösningen för de förband som kräver riktigt hög noggrannhet.
Istället för att vara beroende av friktionskraften i glidningen mellan mutter och underlag för att få rätt sträckning i bulten vid ett visst pålagt moment, är en HBS bultsträckare en riktigt elegant lösning.
Genom att räkna ut hur stor kraft som behövs för den förspänning i bultarna som ger optimal klämkraft i ett förband, och sedan enkelt skapa denna med Powertools skruvspännare - kan du gå ner i dimension på bultarna i ditt förband och spara en hel del pengar och utrymme. Se vår instruktiva filmsekvens om hur skruvspännaren fungerar och lär dig mer om fördelarna i produktbladet. Om inte våra standard HBS:er passar gör vi gärna en specialanpassning med mindre diameter, större sträcklängd e. dyl.

• högtryckshydraulik
  • momentdragare
  • montering
  • skruvspännare

Powertools är mästare på hydraulsaxar

Powertools är väldigt bra på specialanpassning av högtryckshydraulik i allmänhet och hydrauliska saxar i synnerhet. Till exempel har vi tagit fram saxar till kärnkraftsindustrin, till byggindustrin, till fordonsindustrin och till stålverksindustrin.

JTI, Powertools segdragande verktyg med en unik spärrtapp

Powertools har för en tid sedan utvecklat JTI, ett eget hydrauliskt segdragande verktyg. En av dess unika egenskaper är att du enkelt kan göra om din JTI från en in-line momentnyckel till ett spärrnyckelutförande.

Powertools säljer portopower till industrin

Powertools säljer trycksatser till industrier som kräver precision och kvalitet. Portopower är ett gammalt handelsnamn som betyder "bärbar kraft", det råder en viss förvirring kring begreppet portopower (portapower) – men det som normalt avses är vår trycksats med en av våra många pumpar som kraftkälla.

Raptor, ett segdragande tryckluftsverktyg från Powertools för moment upp till 6100 Nm

Med sina 8134 Nm, och en vikt av endast 9,1 kg är Raptor RP-6000 det lättaste och smidigaste segdragande verktyget på marknaden. Förutom RP-6000 med 8134 Nm har Powertools även småbröderna i serien: RP-3000 med 4067 Nm (7,3 kg), RP-2000 med 2711 Nm (5,4 kg), RP-1000 med 1355 Nm (4,5 kg) och minstingen RP-500 med max 677 Nm (4 kg).

CKF, kompaktcylindrar med fjäderretur

Powertools högtryckshydraulik är konstruerad för ett tryck på 800 bar. Det trycket ger de absolut minsta verktygen i förhållande till den kraft de utvecklar. Detta är extra uppskattat av våra kunder som jobbar med service och underhåll av entreprenadmaskiner och inom pappers- och massaindustrin, där det ofta är extremt trångt.

YCC-200, Powertools kättingsax för effektiv och säker kapning

YCC-200, kättingkapen från Powertools som klipper snabbt, säkert och ergonomiskt. Powertools kättingsax YCC-200, är en effektiv och säker sax för kapning av upp till 20 mm klass 8 kätting och upp till 16 mm klass 10 kätting.I kombination med vår luftdrivna PL17 hydraulpump är det nog den snabbaste kättingkapen på marknaden.