Power Circle vinner Digital PR Awards

Power Circle har blivit tilldelade priset Digital PR Awards av PR- och kommunikationsföretaget Mynewsdesk. Priset delas ut till företag som har ett effektivt PR-flöde som också ger resultat.

Priset Digital PR Awards delades ut på ett event i Stockholm på onsdagen. Power Circle var nominerade som finalister i kategorin Industri & Energi tillsammans med Green Cargo och Circle K.

I juryns arbete med att utse finalister har bland annat bredd, variation och upplägg på det digitala nyhetsrummet bedömts tillsammans med engagemang, räckvidd och resultat av PR-aktiviteter. Power Circle har sedan många år arbetat strukturerat med ett digitalt nyhetsrum och nyhetsutskick till det egna nätverket och journalister via plattformen Mynewsdesk.

- Fantastiskt roligt att vi uppmärksammas för vårat kommunikationsarbete, i hård konkurrens med betydligt större organisationer. Hela teamet har arbetat strategiskt och målmedvetet med att göra kommunikation till en integrerad del i vår kärnverksamhet. Priset är ett kvitto på att det varit framgångsrikt, säger Alexandra Andersson på Power Circle.

Juryns motivering till priset löd ”Ett föredöme när det kommer till hur man valt att arbeta med sin blogg och nå ut med nyheter av mer ledig karaktär. Power Circle kompletterar detta med varierade pressmeddelanden som levererat vassa resultat över en längre tid”.

För mer information, kontakta:

Alexandra Andersson, projektledare, Power Circle AB

+46 (0)70-532 00 47, alexandra.andersson@powercircle.org