Anna Wolf till Power Circle

Power Circle har anställt Anna Wolf som ny sakkunnig inom energisystem och smarta elnät.

Power Circles kansli i Stockholm förstärks från slutet av augusti med Anna Wolf. Anna är doktor i energisystem och kommer senast från en tjänst som sakkunnig inom energifrågor på Naturskyddsföreningen och har också tidigare arbetat på Vattenfall.

- Jag är mycket nöjd med att kunna förstärka organisationen med en så kompetent och erfaren person som Anna. Hennes sakkunskap inom energiområdet och erfarenhet av påverkans- och kommunikationsfrågor är av stort värde för oss. Anna blir en nyckelperson i vår strävan att driva relevanta framtidsfrågor inom energiområdet, med inriktning på bland annat smarta elnät och energilagring, säger Olle Johansson, VD för Power Circle.

Anna tillträder sin tjänst den 31/8.

Om Power Circle;

Power Circle samlar den nya energibranschen kring viktiga framtidsfrågor. Tillsammans med de över 40 partnerföretagen verkar Power Circle för hållbar utveckling genom elektrifiering. Bland partnerföretagen finns kraftbolag, teknikleverantörer, konsulter, lärosäten och andra organisationer. Verksamheten inriktas på nätverk, kunskapsspridning, samverkan och demonstration inom framtidsfrågor såsom e-mobility, smarta nät och energilager samt förnybar energi.

För mer information, kontakta;

Olle Johansson, VD, +46 (0)70-791 29 62, olle.johansson@powercircle.org

Anna Wolf, Sakkunnig Energisystem & Smarta elnät, +46 (0)70-954 00 02, anna.wolf@powercircle.org

Anna Wolf

Sakkunnig Energisystem & Smarta elnät 070-954 00 02