Matilda Adelborg, ny presschef på Bring

Bring rekryterar Matilda Adelborg som presschef

Bring växlar upp sin externa kommunikation på den svenska och danska marknaden genom att rekrytera till en helt ny roll. Den 7 juni tillträdde Matilda Adelborg rollen som presschef för Sverige och Danmark.

Matilda Adelborg kommer närmast från rollen som presskommunikatör på Blocket, och innan dess pressansvarig på bostadssajten Booli. Hon vann nyligen Mynewsdesk utmärkelse ”PR personality of the year” för 2020. I början av juni tillträdde hon sin nya tjänst som ansvarig över pressarbetet i både Sverige och Danmark.

– Bring är ett spännande och offensivt logistikbolag som har hållbarhet, digitalisering och innovation centralt i strategin framåt. Att få komma in i ett bolag som vågar skapa förändring känns jättekul, säger Matilda Adelborg, presschef på Bring.

Bring är en del av Posten Norge. Rollen som presschef på Bring är ny, och Matilda kommer arbeta med att utveckla Brings medierelationer, både strategiskt och operativt. Matilda kommer rapportera till Kenneth Tjønndal Pettersen, presschef på Posten Norge.

– Det kommer hända mycket i vår bransch de närmsta åren, och då behöver vi ha en aktiv lokal och professionell närvaro i media. Matildas goda kommunikationsförmåga, kunskaper om det lokala medielandskapet och goda relationsskapande egenskaper kommer komma väl till pass på vår fortsatta resa, säger Kenneth Tjønndal Pettersen,presschef på Posten Norge.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
      Matilda Adelborg, Presschef Bring Sverige och Danmark
      matilda.adelborg@bring.com, 073 58 39 335.

Bring löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i Norden. Vi hjälper dig att effektivt transportera, lagerhålla och leverera. Med ett helhetserbjudande inom paket, gods, lager och bud kan Bring bistå din verksamhet med små och stora uppdrag i Sverige och därifrån till eller från övriga världen. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för er – till er eller direkt till era kunder.