Bring – årets karriärföretag för fjärde året i rad

Bring Citymail har för fjärde året i rad utsetts till ett av Sveriges hundra mest spännande företag för yrkesverksamma att göra karriär på.

Rekryteringsföretaget Jobtip har utsett Årets Karriärföretag sedan 2011. Tusentals företag granskas och i motiveringen för utmärkelsen 2016 lyfter Jobtip fram Brings strategiska arbete med kompetensutveckling samt satsningar inom hållbarhet.

- Det är roligt att se att de satsningar som vi har gjort internt inom hållbarhet har uppmärksammats externt, likväl som det arbete som vi lägger på kompetensutveckling.Att bidra till ett hållbart samhälle och ta ett större samhällsansvar är både en värderings- och lönsamhetsfråga och känns som det naturliga steget för oss, säger Maria Dillner Sjölin, HR-chef Bring Citymail.

Merparten av produktionens chefer på Bring Citymail utvecklas internt och karriärstegen rör sig även i sidled mellan företagets olika avdelningar. Bring Citymails starka fokus på transporternas miljöpåverkan har breddats alltmer mot området social hållbarhet och hur företaget kan bidra till samhället.

- Syftet är att öka integrationen i samhället samtidigt som tillgången på viktiga medarbetare säkerställs. Målet är att hitta nya intressegrupper för rekrytering och öppna vägen för en bredare rekryteringsbas, säger Maria Dillner Sjölin.

Bring Citymails aktiviteter omfattar t ex drivmedelssnålare bilar, utbildning i ECO-driving och att samtliga chefer har genomgått utbildning i mångfald och inkludering. Karriärföretagen utvärderas utifrån karriär- och utvecklingsmöjligheter, medarbetarengagemang, internationell räckvidd, internt och externt employer brand och mycket mer.

Maria Dillner Sjölin, HR-chef Bring Citymail 070-160 25 07