Johanna Lethin Jacobson, ny välfärdsteknikambassadör hos Posifon.

Johanna Lethin Jacobson ny välfärdsteknikambassadör hos Posifon

Posifon fortsätter att växa. Nu kan vi stolt meddela att Johanna Lethin Jacobson har anslutit sig till vårt team som välfärdsteknikambassadör, sida vid sida med Anna-Lena Frändeborn. Tillsammans ska de fortsätta att stödja kommuner och regioner i sin utveckling med välfärdsteknik.

Johanna har en omfattande bakgrund inom IT-system, verksamhetsutveckling och digitalisering i både kommuner och regioner. Hon kommer ha en viktig roll i vår fortsatta strävan efter att utveckla och implementera innovativa lösningar inom välfärdsteknik.

Johanna, som är välkänd för många inom branschen, har mer än 20 års erfarenhet och har arbetat med allt från operationsplaneringssystem för sjukhus till introduktionen av mobil insatsregistrering och digital kameratillsyn. Hon ser fram emot att bidra till Posifons mål om att skapa trygghet, frihet och självständighet för alla användare genom innovativ välfärdsteknik.

Johanna brinner för att driva på det kommande paradigmskiftet där teknik används för att främja hälsa och välbefinnande.

"Jag är övertygad om att tekniken har en avgörande roll att spela i att inte bara stödja, utan också transformera, våra sätt att arbeta inom vård och omsorg," säger Johanna.

”Posifon är inte enkom ett säljbolag utan erbjuder verksamheten stöd för att implementera välfärdsteknik fullt ut från ax till limpa och jag ser fram emot att få vara med på den resan tillsammans med Posifon och Sveriges kommuner.”

För mer information eller för att komma i kontakt med Johanna Lethin Jacobson: johanna.lethin.jacobson@posifon.se.

Ämnen

Posifon AB är ett IT/telekom-företag som, baserat på app- och mobiltelefoniteknologi, utvecklar nya tjänster för ökad välfärd. Tillsammans med omsorgen arbetar vi för att alla ska känna sig trygga, fria och självständiga. Vi utvecklar frihetsskapande tjänster som ger våra användare god livskvalitet. För oss är det viktigt att vara lyhörda, att se och lösa kundens individuella behov. Vi är kunskapsbärare, tankeledare och arbetar hårt för att ligga i framkant för att få ut det bästa ur välfärdstekniken.Vi brinner helt enkelt för att varje användare skall känna sig trygg, fri och aktiv - både inne och ute.

Aina Thunem

Presskontakt Kommunikationsansvarig Norden +46 70 0900 217
Henrik Essunger

Presskontakt VD Norden

Ledande i Sverige på GPS-larm och välfärdsteknik

Posifon AB är ett IT/telekom-företag som, baserat på app- och mobiltelefoniteknologi, utvecklar nya tjänster för ökad välfärd. Tillsammans med omsorgen arbetar vi för att alla ska känna sig trygga, fria och självständiga. Vi utvecklar frihetsskapande tjänster som ger våra användare god livskvalitet. För oss är det viktigt att vara lyhörda, att se och lösa kundens individuella behov. Vi är kunskapsbärare, tankeledare och arbetar hårt för att ligga i framkant för att få ut det bästa ur välfärdstekniken. Vi brinner helt enkelt för att varje användare skall känna sig trygg, fri och aktiv - både inne och ute.

Posifon AB

Sven Hultins gata 9c