Vingar för pengarna till Porsche 911 Turbo Coupé

Porsche har utvecklat ett speciellt Aerokit för 911 Turbo Coupé. Det innehåller bland annat en mer accentuerad läpp till frontspoilern och en helt ny motorhuv med större fast monterad vinge. Den karaktäristiska frontspoilern och den distinkta bakre vingen ger turbomodellens typiska silhuett en ännu sportigare framtoning. Porsches utvecklingscenter i Weissach lägger största vikt vid den aerodynamiska funktionen. Det viktigaste målet vid utvecklingen i vindtunneln var att förbättra köregenskaperna utan att förändra standardmodellens cv-värde, 0,31. Det innebär att Aerokitets optimerade strömlinjeform är perfekt anpassad till den 480 hk starka Coupéns harmoniska utformning och den minskar lyftkrafterna på både fram- och bakaxel. Det ger ännu bättre stabilitet vid körning i hög fart. De aerodynamiskt koordinerade främre och bakre delarna i kitet får endast monteras tillsammans. Aerokitets delar är lackerade i karossens färg, och när kunden beställer det är även dörrtrösklarna och de nedre delarna av karossen är lackerade i samma färg, till skillnad från på standardmodellen. Aerokit till 911 Turbo Coupé kostar 60 700 kr inklusive moms om det beställs samtidigt som man beställer ny bil. Delarna kan även köpas för montering i efterhand för 51 248 kronor (exklusive lackering, montering). Aerokit till finns tillgängligt från och med nu. För ytterligare information kontakta Bosse Janson på tel 08-553 869 12 eller e-mail: bosse.janson@porsche.se Porsche är en av världens mest framgångsrika sportbilstillverkare med modellserierna 911, Boxster, Cayman och Cayenne. År 2006 tillverkades nära 100 000 Porsche varav 453 såldes i Sverige. Porsches största marknader är USA och Tyskland. I Sverige säljs nya Porsche genom Porsche Center som finns i Borås, Göteborg, Helsingborg, Karlstad och Stockholm.