Macbook såld för 16kr på en-krona.se. Billigaste Öresauktionerna i Sverige.

Otroligt men sant. Under onsdagskvällen gick den billigaste procent-auktionen hittills på en-krona.se under klubban. Det var Linh från Saltsjö-Boo som lyckades manövrera ut övriga budgivare och lade det vinnande budet på 160kr. Eftersom öresauktionen var av typen procent-auktion, med nivån 10%, behövde hon endast betala 16kr för den fina Macbooken värd nästan 10.000kr. Ett stort grattis säger vi på en-krona.se.

Det var inte helt överraskande att det var på en-krona.se det hände. Där finns Sveriges billigaste och mest spännande öresauktioner. Budpriserna är lägst på marknaden, och med införandet av procent-auktioner, där vinnaren endast betalar en procentsats av det vinnande budet, ökar prisvärdheten för alla användare. Jämfört med konkurrenterna ligger en-krona.se långt före vad gäller prissättning och auktionsformer

Andra auktionsformer som är populära är Nervpirr-auktioner, där endast manuella bud är tillåtna, och 15-sekunders-auktioner där tiden endast flyttas fram med 15 sekunder efter inkomna bud. Detta borgar för spänning på hög nivå. Ofta är det kombinationer av ovanstående auktionstyper som är de mest eftertraktade.

• Nya produkter, tjänster

• öresauktioner