Ny bok guidar genom investeringsdjungeln

Ny bok guidar genom investeringsdjungeln

Hur gör man för att på bästa sätt få sina pengar att växa på börsen? Henrik Norén har drygt 30 års erfarenhet från den nordiska finansmarknaden och har bland annat varit vd för Nordens största fondbolag för börshandlade fonder. Han är nu aktuell med boken Det har aldrig varit enklare att bli rik, som handlar om vikten av långsiktigt sparande och fallgroparna med att lyssna till bland annat fondförvaltare och analytikers råd.

— Det är få andra saker som spelar större roll för vårt ekonomiska välbefinnande än just det långsiktiga sparandet. Hur man agerar och sparar nu kommer att få konsekvenser för vilka möjligheter man har att leva i ekonomisk trygghet. Därför är det viktigare än någonsin att vi tar makten över vårt sparande, säger Henrik Norén.

Det enkla knepet till framgång är att minimera avgifterna och låta marknaden göra jobbet. Det är goda nyheter för alla som inte har tid att ständigt följa börsens upp- och nedgångar. Men för att inte tappa kompassen och spara på ett sätt som är både komplicerat och dyrt tar boken upp den kunskap investerare behöver ha om hur de finansiella marknaderna fungerar och vilka fallgropar som finns där ute.

Det har aldrig varit enklare att bli rik gör läsaren mer rustad till ett ekonomiskt välbefinnande. Bland annat fokuserar boken på att få läsaren att förstå varför marknaden som helhet ger en överlägsen långsiktig avkastning och om vad man kan göra för att vända oddsen till sin fördel.

Utgivningsdag: 20 oktober

Henrik Norén är VD för Nordicus Group AB som hjälper utländska kapitalförvaltare och fondbolag att öka sin närvaro i Norden. Han har drygt 30 års erfarenhet från den nordiska finansmarknaden och har bland annat varit VD för Nordens största fondbolag för börshandlade fonder. Det har aldrig varit enklare att bli rik är hans första bok.