P-huset Anna renoveras

Renovering av P-huset Anna pågår

Renoveringen av P-huset Anna startade hösten 2019, och pågår för fullt. Under tiden 27 feb - 1 mars spärras plan 1-3 samt källaren av inför byte av takarmaturer.

Trygghetsarbetet är ett av Parkering Malmös fokusområden, och för att skapa trivsel för våra kunder har vi sedan hösten 2019 arbetat med att fräscha upp P-huset Anna, Malmös första P-hus.

Byte av takarmaturer

Nästa etapp pågår 27/2 - 1/3, då det är dags för att byta takarmaturer. P-huset har redan fräschats upp med ny färg i trapphusen, fått putsade fönster och ny fasadbeklädnad. Växtväggar med 40 olika växtarter kom på plats redan våren 2019, och snart ska P-huset även förses med solceller på taket.