Kristna Kyrkan Plymouthbröderna är en kristen gemenskap grundad på Bibeln som Guds Ord.

Vilka är Plymouthbröderna?

Kristna Kyrkan Plymouthbröderna grundades i början av 1800-talet i Plymouth i södra England. Vi är en kristen gemenskap med över 50.000 medlemmar i Australien, Nya Zeeland, Europa, Amerika (inkluderar Karibien) och Storbritannien.

Vi är djupt familjeorienterade och lever, arbetar och ber som ’Bröder’ – en gemenskap av familjer som hålls samman av vår gemensamma kristna tro.

Bröderna tror att Bibeln är Guds sanna Ord och att vi är kallade att leva ett liv i enlighet med dess undervisning. Plymouthbrödernas medlemmar deltar i regelbundna gudstjänster varje söndag för att fira Herrens Nattvard och predika Evangelium.

Det finns en stark och generös välgörenhetsanda bland Bröderna och många använder villigt sin tid till humanitärt arbete för att lätta mänsklighetens bördor.

Kristna Kyrkan Plymouthbröderna är en kristen gemenskap med över 50.000 medlemmar i Australien, Nya Zeeland, Europa, Amerika (inkluderar Karibien) och Storbritannien.

Vi är djupt familjeorienterade och lever, arbetar och ber som ’Bröderna’ – en gemenskap av familjer som hålls samman av vår gemensamma kristna tro.

Varför kallas vi Plymouthbröderna?

Varför kallas vi Plymouthbröderna? Vi får ofta den här frågan och nej, det betyder inte att vi är en kyrka som bara består av män (bröder). Ordet "broderna" kommer från det engelska ordet "brethren" som används i hela Bibeln.

Så roligt att Plymouthbröderna kunna göra något för stadens hemlösa och socialt utsatta! Café trappanér är ett café för hemlösa och socialt utsatta människor i Göteborg där alla är välkomna. I veckan kom det entusiastiska teamet från RRT Kungsbacka med färdigpackade hygienpaket och delade ut till de många som befann sig på Café trappanér.

Plymouthbröderna får ibland kritik från tidningar med rubriker som ”avskärmar sig från samhället och isolerar sig från icke-troende" men kanske sanna historier inte ger bra rubriker, eller hur?

Plymouthbröderna får ibland kritik från tidningar för att de ”avskärmar sig från samhället och isolerar sig från icke-troende".
Så sent som i förra veckan inträffade en händelse i Halland där ett par från Plymouthbröderna bevisade motsatsen.
Vi kommer att hålla deras identitet hemlig eftersom de inte vill ha publicitet, men här är deras berättelse.
Som mannen förklarade det "Vi bor i ett

Credit: WIkipedia

Sektstämpeln – är den verkligen rättvis?

Det är dags att vi har en öppen dialog om varför massmedier i Sverige använder ordet ”sekt” i negativ bemärkelse när de beskriver strikta och konservativa religiösa minoriteter i Sverige.