Christer Åberg

VD Daniel Juhlin lämnar Plantasjen

Daniel Juhlin lämnar sin roll som VD för Plantasjen. Styrelseledamot Christer Åberg tillträder som tillförordnad VD i bolaget med omedelbar verkan.

”Vi vill tacka Daniel för hårt arbete och goda insatser i bolaget under en utmanande period.

Plantasjens styrelsemedlem Christer Åberg tillträder som tillförordnad VD med omedelbar verkan. Christer har med sitt tidigare starka dokumenterade ledarskap inom konsument- och detaljhandeln med fokus på försäljnings- och lönsamhetsstärkande initiativ en mycket passande profil som förstärker Plantasjens styrelse och som passar för uppdraget som tillförordnad VD. Hans tidigare operativa erfarenheter inbegriper mångåriga ledande befattningar inom Unilever, VD för Hilding Anders samt ledande befattningar på Orkla och Arla. Närmast kommer Christer från rollen som Norden VD på Mc Donalds. Efter avslutat interimsuppdrag återgår Christer till sitt arbete som ordinarie styrelseledamot i Plantasjen”, säger styrelseordförande Hilde Britt Mellbye.

Sökningen efter en permanent efterträdare till VD-posten som kan sätta struktur och kultur för goda kundupplevelser och en långsiktigt hållbar utveckling i bolaget startar omedelbart.

För ytterligare information:

Hilde Britt Mellbye, Styrelseordförande i Plantasjen, +47 997 16 617

Plantagen är det ledande varumärket för växter i Norden. Med över 140 butiker i olika format och ett växande antal mindre butiker i Norge, Sverige och Finland fortsätter vi att arbeta för vårt mål: att berika människors liv med växter. Plantagen har en omsättning på cirka 4 miljarder kronor per år och 1 000 anställda. Från 2016 har Plantasjen ägts av investmentbolaget Ratos, som är noterat på Stockholmsbörsen Nasdaq.