Plantagen stänger butik i Eskilstuna

Hyresvärden och Plantagen har inte kunnat mötas om den framtida hyresnivån för lokalen, därför väljer nu Plantagen att stänga butiken.

Efter en genomgång av hyresavtalen för Plantagens butiksnät i Sverige stängs butiken i Eskilstuna.

Vi har under en period försökt omförhandla hyresavtalet för butiken i Eskilstuna vars hyra ligger väldigt högt, men det har tyvärr inte gått att komma överens med hyresvärden om den framtida hyresnivån. Därför väljer vi att stänga butiken, vilket är jättetråkigt, säger Gunsten Hansen, Real Estate Director på Plantagen.

Butiken i Eskilstuna har idag nio anställda.

Vi kommer att göra vårt bästa för att hitta andra jobb inom företaget för de kollegor som omfattas av stängningen av butiken, avslutar Gunsten Hansen.

Sista dagen butiken håller öppet blir den 1 september.

Gunstein Hansen, Real Estate Director

+47 95 20 32 80, gunstein.hansen@plantasjen.no

Regioner

På Plantagen finns allt som behövs för ett växande liv. Hos oss kan du hitta växter, möbler, redskap och inspiration till nästa projekt. Med 129 butiker runt om i Sverige, Norge och Finland och en e-handel som alltid har öppet hjälper vi dig att komma närmare naturens positiva kraft. Välkommen till Nordens härligaste växthus.

Vibeke Næss

Presskontakt Marknadschef Plantasjen + 47 90 14 50 50