Plantagen öppnar fyra nya butiker under våren 2018.

Plantagen fortsätter expandera - öppnar fyra nya butiker

Plantagen är inne i en kraftig expansionsfas och öppnar fyra nya butiker under våren 2018. Butikerna kommer att ligga i Bro, Länna och Trelleborg.

Expansionen är ett led i att fortsätta utveckla erbjudandet av växter för alla, genom att komplettera det redan starka säsongs- och utomhussortimentet med ett brett inomhussortiment.

- Vi är inne i en kraftig expansionsfas och har som mål att öppna cirka fem till tio butiker per år, de närmaste åren. Förutom att öppna nya butiker så bygger vi även om en del av våra större enheter för att de ska bli något mindre och ge en bättre kundupplevelse, säger Karolina Åhs, Marketing Director på Plantagen.

Information om butiksöppningarna:

Stockholmsområdet

• Butiken i Bro kommer att ligga på Klövtorpsvägen 1 och vara cirka 450 kvadratmeter samt ha en 600 kvadratmeter stor utomhusyta. Butiken öppnar den 12 april.
  • Butiken i Länna kommer att vara på totalt cirka 1100 kvadratmeter varav cirka 400 kvadratmeter är utomhus. Butiken öppnar under lönehelgen i mars.
  • Butiken i Kungens Kurva kommer att vara 670 kvadratmeter inne samt 520 kvadratmeter ute. Butiken öppnar den 8 maj.

Trelleborg

• Butiken i Trelleborg kommer att ligga på Maskingatan 15-19 och vara knappt 1000 kvadratmeter inne samt drygt 400 kvadratmeter utomhus.

Plantagen har tidigare även berättat att de öppnar nya butiker i Östersund och Råå. Mer information om butikerna nedan.

• Butiken i Råå är cirka 1500 kvadratmeter stor varav 1000 kvadratmeter är utomhus. Butiken öppnade i slutet av februari.
  • Butiken i Östersund kommer att ligga i Lillänge Köpcentrum och vara 1500 kvadratmeter stor varav 300 kvadratmeter är utomhus. Butiken öppnar i slutet av april.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jenny Andersson, presskontakt

Micael Bindefeld AB