Foto: Plantagen

Plantagen expanderar och öppnar ny butik i Sköndal

Torsdagen den 4 november slår Plantagen upp portarna till sin nya butik i Sköndal. En butik på 2300 kvadratmeter med ett brett sortiment av växter och grön inspiration för hemmet och trädgården. Öppningshelgen bjuder på firande med aktiviteter och erbjudanden för hela familjen.

Med visionen att vara Nordens härligaste växthus erbjuder Plantagen ett brett sortiment av grön inspiration som fyller hem och trädgårdar med liv och växtkraft. Intresset för växter fortsätter att öka bland svenska konsumenter och nu expanderar växtvaruhuset ytterligare med ännu en butik. Torsdagen den 4 november slår Plantagen upp dörrarna till den efterlängtade butiken i Sköndal. En butik med fokus på expertis där service och kompetens går hand i hand.

– Äntligen är det dags för invigningen av butiken i Sköndal. Vi har många glada och kunniga medarbetare som vi är mycket stolta över och kan bland annat erbjuda experthjälp av vår trädgårdsmästare och florist. Tillsammans ser vi fram emot att hälsa både nya och gamla Plantagen-kunder välkomna, säger Susanne Rikner, butikschef på Plantagen i Sköndal.

Med den nya öppningen har Plantagen totalt 43 butiker i Sverige. Butiken på 2 300 kvadratmeter erbjuder en bred variation av blommor, växter och tillbehör i en inspirerande miljö. Med tydligt fokus på hållbarhet erbjuder även butiken vägledning vid val av växter för att hjälpa kunderna konsumera rätt och göra medvetna val. En aspekt som Plantagen ser som en viktig uppgift och kontinuerligt arbetar med i samtliga butiker.

Plantagen firar öppningen med erbjudanden och aktiviteter på plats i butiken. Bland annat med ansiktsmålning och ballongkonstnär för alla barn mellan kl.10–15 torsdag till lördag.

Adress: Sköndalsvägen 3D
    Öppettider: Vardagar 10–19 Helger 10–18

Tiyoneh Jah, presskontakt, Micael Bindefeld AB
    Mail: tiyoneh.jah@bindefeldab.se

Plantagens vision är att förbättra livet med växter. Det finns mycket att välja på för både inom- och utomhusbruk till riktigt bra och konkurrenskraftiga priser. Bara i Sverige har Plantagen 43 butiker från Umeå i norr till Malmö i söder. Plantagens affärsidé är att erbjuda inspiration i kombination med ett brett sortiment av allt som behövs för att få rätt växter för allas hem, balkong eller trädgård.