Pizza Hut lanserar hemleverans i sin app via samarbete med Wolt

Pizza Hut lanserar hemleverans i sin app via samarbete med Wolt

STOCKHOLM, Sverige – Nu kan du beställa din favoritpizza direkt i Pizza Hut-appen! 🍕

Pizza Hut Sverige tar matupplevelsen till en ny nivå med lanseringen av ny leveranstjänst direkt från Pizza Hut-appen, i samarbete med Wolt. Tillsammans har man pilottestat denna lösning på ett par restauranger i Uppsala och Stockholm, men nu har man rullat ut lösningen till kedjans 23 resterande restauranger över hela Sverige. Äntligen kan pizzaälskare få sina favoritpizzor samt ett brett utbud av kycklingrätter, nyintroducerade sandwiches, sallader och olika typer av sides levererade direkt till dörren, snabbt och enkelt.

"Vi är otroligt glada över att kunna erbjuda våra kunder detta nya, smidiga sätt att njuta av Pizza Hut. Vårt samarbete med Wolt har varit mycket framgångsrikt och gör det möjligt för oss att möta våra kunders önskemål om bekväm och pålitlig hemleverans", säger David Möller, Produktansvarig på Pizza Hut Sverige. "Med bara några klick i vår app kan våra kunder nu beställa allt från den klassiska Pan Pizzan till spännande nya smakkombinationer, direkt till sitt vardagsrum. Att erbjuda hemkörning är ett bra sätt att göra oss mer tillgängliga för våra gäster. Vi lanserar inom kort tunn pizza på riktigt och kommer ha ett fint erbjudande kring detta, så det vill man inte missa! "

Pilottestet för denna tjänst drog igång vecka 21 och pågick i en månad. Nu är Pizza Hut redo att rulla ut tjänsten på samtliga 25 restauranger och städer över hela landet.

"Det här är ytterligare ett steg mot att lära känna våra kunder ännu bättre och utveckla vår kundklubb. Vår ambition är att skapa de bästa gästupplevelserna, både i restaurangen och online", fortsätter Möller. "Vi ser fram emot att erbjuda leveranser direkt i vår app och göra det ännu enklare för våra kunder att njuta av våra produkter hemma eller på kontoret", avslutar Möller.

Vi är väldigt glada över att kunna fördjupa vårt samarbete med Pizza Hut. De är en mycket uppskattad samarbetspartner och denna lösning gör att deras kunder nu kommer få en ännu bättre upplevelse i Pizza Huts egna infrastruktur - tillsammans med den service, de snabba och effektiva leveranser som vi på Wolt är kända för”, säger Johan Grönvall, VD för Wolt i Sverige.

Välkommen att beställa – din nästa pizzafavorit är bara några minuter bort!

#PizzahutSverige #pizzahutappen #enkelt #gott #hemleverans #pizzabeställning
#PizzaHut #Wolt #matleverans #partnerskap #digitaltransformering

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.

Pizza Hut grundades av bröderna Frank och Dan Carney från Kansas, USA som drömde om att starta en annorlunda pizzeria med amerikansk twist. De lånade 600 dollar av sin mamma och den 31 maj 1958 slog de upp dörrarna till sin första restaurang i Wichita. Det blev succé!

Idag finns Pizza Hut i över 100 länder med över 17 000 restauranger och serverar förutom den klassiska pan pizzan även tunna surdegspizzor, goda sides och smakfulla efterrätter. Pizza Hut kom till Sverige 1987 och har lanserat flertalet spännande koncept och produkter såsom julbord och brunch samt klassikern; den generösa glassbuffén. Pizza Hut har 26 restauranger i Sverige. Läs mer om Pizza Hut på www.pizzahut.se