Piteå kommunföretag presenterade sin nya gemensamma inköpsfunktion på leverantörsträffen.

Frukostmöte med fokus på inköp

Leverantörsträffen med fokus på inköp blev en fullträff med flera förväntansfulla leverantörer på plats. Piteå kommunföretag har numera en gemensam inköpsfunktion, som presenterades på träffen och deltagarna fick möjlighet att bekanta sig med inköparna och höra mer om planerade upphandlingar och inköp 2019 för samtliga kommunala bolag.

Syftet med en gemensam inköpsfunktion i Piteå kommunföretag är att samordna och teckna gemensamma avtal med olika leverantörer. Varje år köper vi tillsammans in varor och tjänster för hundratals miljoner kronor och vi vill säkerställa att, förutom att garantera hög kvalitet av varor och tjänster, att de varor och tjänster som köps in är producerade under hållbara och ansvarsfulla förhållanden. Tillsammans vill vi göra sunda affärer för pitebornas bästa. Patric Jonsson och hans kollegor på inköpsavdelningen har redan bestämt att ordna en ny träff nästa vår.

– Syftet med leverantörsträffen är att utveckla kontakterna och på så sätt bädda för förbättrade upphandlingar och avtalsförhållanden, säger Evelina Palovaara, en av inköparna.

Kontaktperson PiteEnergi:
Patric Jonsson
Chef Inköp
Telefon 0911-648 86

Visst har vi 100 % förnybar el, snabbt bredband, bekväm fjärrvärme och stabilt elnät, men framför allt är vi en del av något större. Vi har vuxit upp med Piteå, vill bidra till lokaltänksam utveckling och alltid investera för Pitebornas bästa.

Jörgen Andersson Strand

Presskontakt VD 0911-648 00