Tysta och grå står de där längs våra gator…men plötsligt har Piteås elskåp blivit rena konstverken! Piteå stad FIRAR 400 år!

Konst på elskåp!

I den här utställningen uppmärksammar PiteEnergi tillsammans med UNG Kultur, park och fritid Piteå 400 år. Ungdomar födda 95-05 har fått skicka in sina konstbidrag i temat ”Pite on my mind”. En jury har sammanträtt och utsett 15 bidrag som nu visas på elskåp i centrala stan. Totalt kom det in 30 st kreativa verk.

Lyssna på konstnärens egna beskrivning av konstverket
Vid varje elskåp finns en etikett med en QR-kod, skanna in den med din mobilkamera för att lyssna på konstnären som berättar om sitt verk.

Deltagande konstnärer: Isabella Lindkvist, Ellen Vesterlund, Sam Wilén, Hanna Both, Ellen Söderman, Anton Grönlund, Henrik Stenberg, Clara Svensson, Ali Yosefi, Ludvig Jernelöv, Elsa Wiklund, Liv Sandström, Linn Lundmark, Hilda Nordlund och Minna Stenberg.