Digital Hållbarhetsdag

Digital Hållbarhetsdag

Varje år så brukar vi ha två hållbarhetsdagar för hela företaget, i år blev det en och på ett lite annorlunda sätt, den blev digital. På så sätt kunde alla delta trots att många av oss arbetar hemifrån.

Tanken med våra hållbarhetsdagar är att engagera och öka kunskapen för våra medarbetare. Hållbarhet är viktigt för oss och en del av vårt lokala engagemang, vi har fokus på att ständigt bli bättre på att förstå vår påverkan. Det handlar om att agera ansvarsfullt och långsiktigt och vi vill bidra till att Piteå är en bra plats att bo, verka och vistas i även i framtiden. Alla avdelningar inom PiteEnergi arbetar mot uppsatta miljömål där samtliga medarbetare är delaktiga.

På den digitala hållbarhetsdagen bjöds samtliga medarbetare på en intressant föreläsning om de globala målen och hur vi kan påverka och bidra till dem tillsammans i verksamheten. Vi fick digital pausgympa och de flesta av medarbetaran som inte arbetade hemifrån cyklade till jobbet. Vi hade även digital loppis, en köp och sälj-kanal i Teams.

Vi är mycket glada att dagen gick att genomföra trots att vi har en pågående pandemi i samhället.

Johan Nilsson

Presskontakt Chef Bredband 0911-648 00