pinDeliver sponsrar Julkassen

pinDeliver sponsrar Julkassen

För andra året sponsrar pinDeliver projektet Julkassen med att använda pinDeliver som leveransplattform för att distribuera ut julmat till ekonomiskt utsatta familjer runt om i Göteborg.

Julkassen är ett initiativ som sedan 2012 drivs av Emma Ivarsson från Göteborg. Initiativet hjälper ekonomiskt utsatta familjer runt om i Göteborg och i kranskommuner med matkassar under jultid. Emma administrerar alla ansökningar under oktober och november, handlar sedan all mat och kör ut matkassarna under december.

- Detta är åttonde året jag kör Julkassen. Jag lägger ner mycket tid på detta, men får också väldigt mycket tillbaka av familjerna jag hjälper säger Emma Ivarsson.

För andra året använder Emma pinDeliver för att kunna planera och optimera leveranserna till alla familjer, skicka ut SMS och låta familjerna följa bilen för att se när leveransen är på väg.

- Med pinDeliver har jag vunnit så mycket tid. Jag får genom att använda plattformen väldigt mycket mer tid till annat då pinDeliver automatiserar mycket av mitt arbete. Det är också väldigt uppskattat att jag kan kommunicera till familjerna när jag kommer och att dom kan följa leveransen. Systemet gör också att jag har möjlighet att hjälpa fler, vilket känns fantastiskt, fortsätter Emma.

På pinDeliver är vi stolta över att vi kan bidra till Emmas viktiga arbete. För att skänka bidrag till Julkassen eller läsa mer om projektet finns Julkassens Facebooksida här.