Pilkington Pyrostop® Line på Glasstec 2024

NSG Group præsenterer sine seneste innovationer på Glasstec 2024

NSG Group, der fremstiller glas under Pilkington-mærket, præsenterer sine seneste innovationer på Glasstec, verdens førende messe for glasindustrien, den 22. - 25. oktober 2024 i Düsseldorf, i hal 10, stand G20.

makechange- et initiativ for bæredygtighed

Et højdepunkt er makechange-initiativet, som er en central del af NSG Groups arbejde. Dette initiativ anvender en videnskabsbaseret tilgang til at skabe den bedst mulige måde at levere avancerede glasprodukter på og samtidig opfylde virksomhedens miljømål. NSG Group har redesignet sine egne processer for at komme videre på vejen mod CO₂-neutralitet.

Vores vigtigste mål

Ved at anvende en videnskabsbaseret tilgang kan vi skabe den bedst mulige vej til makechange. Vores mål er at opnå CO₂-neutralitet inden 2050. NSG Group har allerede reduceret affald til deponering med over 50%, og vi er forpligtet til at reducere den absolutte CO₂-emission med 30% for Scope 1, 2 og 3 inden 2030.

Glasvægge med ubegrænset gennemsigtighed bestående af Pilkington Pyrostop® Line

Et nøgleprodukt på Glasstec er Pilkington Pyrostop® Line 60-603, 27 mm tyk, lavet af Pilkington Optiwhite™ - ekstra klart glas, i brandmodstandsevne EI 60.

Pilkington Pyrostop® Line er et monolitisk brandbeskyttende glas udviklet til profilfrie 'butt joint'-systemer i indvendige applikationer. De enkelte glas har ingen vertikale profiler og opfylder pålideligt kravene til brandmodstandsevne EI 30 op til EI 120. De modstår flammer, varme gasser og røg og yder passiv beskyttelse mod varmestråling i op til 120 minutter. Samtidig tilbydes et elegant design. Med deres høje visuelle kvalitet demonstrerer de på imponerende vis, hvordan skillevægge kan bruges som designelementer uden sorte kanttætninger eller lodrette profiler mellem de enkelte ruder, der forringer gennemsigten. En næsten usynlig fuge (≤5 mm), som er fyldt med gennemsigtig silikone, forbinder tilstødende glasenheder, hvilket giver et næsten ubegrænset udsyn.

Pilkington brandbeskyttende glas er EPD-certificeret

Pilkington Pyrostop® og Pilkington Pyrodur® er EPD-certificerede i henhold til ISO 14025 og DS/EN 15804. Miljøproduktdeklarationer (EPD'er) giver tredjepartscertificerede oplysninger, som kan bruges til at vurdere bygningers bæredygtighed.

Fremragende resultater inden for bæredygtighed

Pilkington brandbeskyttende glas har en meget lang levetid. Brandtest udført af uafhængige testinstanser af glas installeret for næsten 40 år siden, har vist, at det stadig opfylder sine primære formål perfekt og fungerer som en pålidelig beskyttelse mod flammer og varmestråling. Pilkington brandbeskyttende glas er en bæredygtig og effektiv investering i at beskytte menneskers liv og ejendom.

Den 10-årige garanti på den optiske kvalitet af Pilkington Pyrostop® og Pilkington Pyrodur® brandbeskyttende glas gælder på verdensplan for alle korrekt monterede brandsikkerhedsglas købt fra Pilkington Deutschland AG eller en partner i dets internationale netværk af licenserede producenter. Denne garanti dækker væsentlige optiske defekter, såsom hel eller delvis mælkeagtig overflade, såkaldt haze. Der er ingen klarere måde at udtrykke vores tillid til bæredygtig optisk kvalitet på.

Besøg os på Glasstec 2024 i hal 10, stand G20, og opdag de seneste innovationer fra NSG Group. Vi glæder os til dit besøg!

Pilkington har sidan 1976 forsynet det skandinaviske markedet med glas og glasprodukter. Vi sælger floatglas, belagt og lamineret glas produceret i koncernens floatglasfabrikker i Europa. Vi fremstiller termoruder på vores fabrik i Elverum, Norge.

NSG Group er verdens førende leverandør af glas og rudesystemer inden for tre større forretningsområder: Architectural, Automotive og Creative Technology. Architectural fremstiller og leverer glas til arkitektoniske bygningsløsninger, solenergi og andre sektorer. Automotive leverer til det originale udstyr (OE) og udskiftningsglas til eftermarkedet (AGR). Creative Technology omfatter flere forskellige virksomheder, herunder linser og lysstyringer til printere og scannere og specielle glasfiberprodukter såsom tandremme og glaspulver.

För mer information om NSG Group: www.nsg.com