NSG Group på Glasstec 2024

NSG Group på Glasstec 2024 i Düsseldorf

NSG Group, känd glastillverkare av varumärket Pilkington, kommer att visa sina senaste innovationer på världens största glasindustrimässa, Glasstec 2024 i Düsseldorf, 22 - 25 oktober 2024.

Temat för i år i NSG Groups monter kommer att vara den nya makechange-plattformen som implementeras i alla aktiviteter för att uppnå koncernens hållbarhetsmål.

Besökare i monter G20 i hall 10 kommer att kunna uppleva och utforska de senast introducerade produkterna och innovativa glaslösningarna. Oavsett utmaning och budget i projektet skapar dessa produkter och lösningar ett långsiktigt mervärde.

Innovationer och nyckelprodukter

Pilkington Mirai™: denna senast lanserade produkt har 52% lägre halt av inbäddad koldioxid än standard floatglas och är marknadsledande. Den kommer att spela en nyckelroll för hållbar design. Pilkington Mirai™ lanserades i oktober förra året och är ett koldioxidsnålt alternativ till vanligt floatglas med samma prestanda, kvalitet och utseende. Det är en banbrytande produkt som produceras med en kombination av alternativa bränslen, hög andel återvunnet krossglas och med el från gröna källor.

NSG Group kommer också att presentera den nya HomeComfort-serien. I monterns mötesrum med HomeComfort kommer besökarna att kunna se HeatComfort och LuxComfort. I montern kommer även en infraröd glasradiator att visas, HeatComfort-lösningen med NSG TEC™. HeatComfort är en serie produkter som använder NSG Groups teknologi med elektriskt ledande beläggningar för att omdefiniera begreppet komfort.

Pilkington Sunplus™ BIPV, som också kommer att visas, är lösningen som inkluderar Building Integrated Photovoltaics (BIPV), vilket gör att en byggnad kan generera energi på ett miljövänligt och estetiskt tilltalande sätt jämfört med traditionella energikällor.

Pilkington AviSafe™ är en produkt med en speciell beläggning utformad för att förhindra att fåglar kolliderar med fönster och fasader. Dess UV-förstärkta mönster är mer synligt för fåglar än för människor och ger maximal transparens samtidigt som det är attraktivt. Kombinationen av fågelvänligt glas och Pilkington Suncool™ Q, solskyddsglas med överlägsen prestanda, kommer också att finnas på plats. Pilkington AviSafe Suncool™ Q 70 är ett neutralt, överlägset solskyddsglas med hög färgstabilitet, låg reflektion och mycket bra selektivitet som även ger skydd mot fågelkollisioner.

De härdbara varianterna i Pilkington Suncool™ Q-serien, med marknadens lägsta reflektion, kommer även att visas i montern. Pilkington Suncool™ Q-serien består av tre produkter: Pilkington Suncool™ Q 50, Pilkington Suncool™ Q 60 och Pilkington Suncool™ Q 70 vilka alla har hög färgstabilitet, låg reflektion och mycket hög selektivitet. Beläggningarna i Q-serien kännetecknas av olika ljustransmission och g-värde, men de har ett enhetligt utseende som gör att de enkelt kan kombineras i samma byggnad. De härdbara varianterna är: Pilkington Suncool™ Q 60 Pro T och Pilkington Suncool™ Q 70 Pro T.

Pilkington OptiView™ Ultra Protect, ett extra klart laminerat glas med anti-reflexbeläggning visas som enkelglas och i en isolerruta. Produkten har endast 1% ljusreflektion och därmed bästa möjliga egenskaper för god genomsikt.

Slutligen, väl synlig i montern kommer en vägg av Pilkington Pyrostop® Line brandskyddsglas att finnas. Produkten är tillgänglig i brandklasser från EI 30 till EI 120. Med endast en tunn vertikal silikonfog mellan glasen är produkten lämplig för panoramaväggar utan vertikala profiler.

Det här är bara några av produkterna och lösningarna som kommer att presenteras i montern där besökarna också kommer att ha möjlighet att lära sig mer om hela produktsortimentet vilket presenteras i en global produktkatalog online.

NSG Group-teamet på Glasstec ser fram emot att träffa kunder och besökare som vill veta mer om hur Pilkingtons glaslösningar kan hjälpa dem.

Besök NSG Group i monter #10-G20.

NSG Group är världens ledande tillverkare av glas och inglasningssystem inom affärsområdena Architectural, Automotive och Creative Technology. Architectural tillverkar och levererar glas för arkitekturtillämpningar samt för solenergimarknaden och andra sektorer. Automotive bistår marknaderna med originalutrustning till bilar (OE) och ersättningsrutor för eftermarknaden (AGR). Creative Technology omfattar flera olika verksamheter inkl. linser och ljusstyrningar i skrivare och skannrar, glasfiber som används till kamremmar i bilmotorer och glasflingor samt Fine Glass produkter.

För mer information om NSG Group: www.nsg.com