NSG Group på Glasstec 2024

NSG Group på Glasstec 2024

NSG Group, som produserer glass under varemerket Pilkington, vil delta på Glasstec 2024 i Düsseldorf fra 22. til 25. oktober 2024.

Hovedtemaet på vår stand vil være vår makechange™ - plattform, en felles bærekraftsplattform designet for å nå NSG-konsernets bærekraftsmål.

Besøkende på vår stand, G20 i Hall 10, vil ha muligheten til å utforske verdiøkende og innovative produktløsninger som passer til et bredt spekter av arkitektoniske prosjekter, uavhengig av utfordringer og budsjett begrensninger.

Nøkkelprodukter og innovasjoner

Pilkington Mirai™ - Vår nyeste innovasjon, er et glass med 52 % lavere innebygd karbon sammenlignet med standard floatglass. Som et markedsledende lavkarbonglass, vil det spille en nøkkelrolle i bærekraftig design. Pilkington Mirai™ ble lansert i oktober i fjor og tilbys som et lavkarbonalternativ til vanlig floatglass uten forskjell i ytelse, kvalitet eller estetikk. Dette banebrytende glass er produsert ved hjelp av alternativt drivstoff, et høyt innhold av resirkulert glass og grønne energikilder.

I vårt HomeComfort-møterom vil besøkende kunne se HeatComfort og LuxComfort-produktene i aksjon. Standen vil også vise en infrarød glassradiator drevet av NSG TEC™. HeatComfort er en serie produkter som bruker NSG Groups glass teknologi med elektrisk ledende belegg for å redefinere komfort begrepet.

Pilkington Sunplus™ BIPV. Denne løsningen inkluderer Building Integrated Photovoltaics (BIPV) for å gjøre bygninger i stand til å generere energi som et miljøvennlig og estetisk tiltalende alternativ til tradisjonelle energikilder.

Pilkington AviSafe™. Dette er et glass med et spesielt belegg designet for å forhindre at fugler kolliderer med store vinduer og glassfasader. Glassets UV-forbedrede mønster er mer synlig for fugler enn mennesker, og sikrer maksimal gjennomsikt samtidig som det beholder sin arkitektoniske appell. En glasskonstruksjon bestående av fuglesikkert glass Pilkington AviSafe™ og solbeskyttelsesglasset Pilkington Suncool™ Q vil også bli vist på messen. Pilkington AviSafe Suncool™ Q 70 er et nøytralt solbeskyttende glass med høy fargestabilitet, lav refleksjon og suveren selektivitet som beskytter fuglene mot sammenstøt.

Pilkington Suncool™ Q-serien. Vi vil også vise herdebare produkter fra Pilkington Suncool™ Q-serien, som består av solbeskyttelsesglass med ekstra høy selektivitet. Serien inkluderer tre produkter: Pilkington Suncool™ Q 50, Pilkington Suncool™ Q 60 og Pilkington Suncool™ Q 70, alle med høy fargestabilitet, lav refleksjon og svært høy selektivitet. To produkter i serien er også tilgjengelige i versjoner egnet for herding: Pilkington Suncool™ Q 60 Pro T og Pilkington Suncool™ Q 70 Pro T.

Pilkington OptiView™ Ultra Protect. Et ekstra klart laminert glass med anti-reflekterende belegg på overflatene #1 og #4, vil bli presentert som enkeltglass og i en isolerglassenhet. Produktet tilbyr total refleksjon av synlig lys redusert til 1 % og gir best mulig visningsegenskaper.

Pilkington Pyrostop® Line. På standen vil vi også vise en vegg av brannbeskyttelsesglasset Pilkington Pyrostop® Line, tilgjengelig i motstandsklasser fra EI 30 til EI 120. Med kun en tynn vertikal silikonfuge mellom glassene er produktet egnet for å bygge lange panoramavegger uten vertikale profiler.

Dette er bare noen av løsningene som skal presenteres på vår stand. Besøkende kan også lære mer om hele produktutvalget gjennom vår online Global Product Directory.

NSG Group-teamet på Glasstec ser frem til å møte kunder og besøkende som er interessert i Pilkington glassløsninger.

Besøk oss på Glasstec 2024 i Düsseldorf fra 22. til 25. oktober 2024.
Stand G20-hall 10.

Pilkington har siden 1976 levert glass og glassprodukter til det skandinaviske markedet. Vi leverer floatglass, belagt og laminert glass som produseres hos våre floatglassfabrikker i Europa. Vi produserer isolerglass på vår fabrikk i Elverum, Norge

NSG Group er verdens ledende produsent av glass og innglassings-system innenfor områdene Architectural, Automotive og Creative Technology. Architectural produseres og leverer glass for arkitektoniske bygg samt for solenergimarkedet og andre sektorer. Automotive leverer originalruter til bilmarkedet (OE) og erstatningsruter til etter markedet (AGR). Creative Technology inkluderer flere ulike virksomheter som linser og lys-styring i skrivere og skannere, glassfiber brukt til registerreim i bilmotorer og glassflak og Fine Glass-produkter.

For mer informasjon om NSG Group: www.nsg.com

Anne-Charlotte Braastad