HomeComfort-serien på Glasstec 2024

NSG Group introducerar HomeComfort-serien på Glasstec 2024

NSG Group, känd producent av Pilkington glas, kommer att introducera sin nya HomeComfort-serie på Glasstec 2024. Mässan, som äger rum 22 till 25 oktober i Düsseldorf, kommer att belysa dessa produkter som har designats för ökad komfort i hemmet tillsammans med NSG Groups pågående makechange™-initiativ för hållbarhet.

Att balansera hållbarhet och komfort

Med ett arv av innovationer som går tillbaka till grundandet av Pilkington, fortsätter NSG Group att utveckla glasteknologin. Som pionjärer inom tillverkningen av floatglas, har företaget åtagit sig att förbättra hållbarheten för sina produkter samt komforten i boende- och arbetsmiljöer.

Den nya HomeComfort-serien är designad för att uppfylla denna vision och erbjuder glasapplikationer som framhäver miljöansvar och komfort för användaren.

HeatComfort: hållbar uppvärmning

En av nyckelprodukterna i HomeComfort-serien är HeatComfort, en uppvärmd isolerruta som använder den elektriskt ledande beläggningen hos NSG TEC™. Denna teknologi tillhandahåller infraröd uppvärmning vilket är en hållbar metod för uppvärmning och förbättrad komfort i hemmet.

Även om glas generellt ger god isolering, kan det fortfarande ge värmeförluster under årets kallare månader. HeatComfort inte bara minimerar värmeförlusterna utan ger också ett stabilare och mer behagligt inomhusklimat. U-värdet förändras inte, men denna teknologi kan öka energieffektiviteten i hemmet och kombinerar komfort med hållbarhet.

LuxComfort: integrerat solskydd

En annan produkt i HomeComfort-serien är LuxComfort med integrerade persienner i isolerrutan. Denna lösning skyddar mot solvärme och bländning vilket gör den lämplig i energieffektiva byggprojekt. LuxComfort förbättrar inte bara estetiken utan främjar även lägre energiförbrukning och uppfyller de strängare kraven i klimatregleringsstandarderna.

Under varmare månader stänger LuxComfort ute solljuset för att motverka överhettning. Under kallare månader kan persiennerna hissas upp för att släppa in mer solljus, vilket minskar uppvärmningskostnaderna genom att dra nytta av den naturliga värmen från solen. Denna dubbla funktion ger avskildhet när det behövs och minskar kostnaderna både för uppvärmning och kylning.

Klimatkontroll året runt med HomeComfort

HomeComfort-serien erbjuder klimatkontroll året runt som är enkel att styra, oavsett om du är hemma eller på språng. När produkterna är sammankopplade i appen HubComfort kan användare fjärrstyra om persiennerna ska rullas ner eller värmen höjas innan de kommer hem.

Syftet med HomeComfort

Alderlan Vitalino, Global VA and Marketing Director Europe Architectural Glass SBU säger: “Det har aldrig varit viktigare att skapa en hemmiljö som ger både komfort och effektivitet när det har blivit allt vanligare att arbeta hemifrån. HomeComfort utvecklades för att möta detta behov och erbjuder glaslösningar som gör boende- och arbetsutrymmen mer bekväma, energieffektiva och anpassningsbara."

NSG Group planerar att utöka HomeComfort-serien i framtiden, vilket ytterligare kommer att förbättra boendekomforten med fokus på hållbarhet.

Andra produktnyheter

NSG Group kommer även att visa andra produkter på Glasstec 2024, förutom HomeComfort-serien. Besökare i vår monter kan bland annat se Pilkington Mirai™, glaset med lägst koldioxidavtryck och Pilkington AviSafe™, designat för att förbättra fågelsäkerheten samtidigt som genomsikten bibehålls. Dessa produkter återspeglar NSG Group:s engagemang för innovation och hållbarhet inom glasindustrin tillsammans med HomeComfort.

Besök NSG Group på Glasstec 2024

Besök oss i hall 10, monter G20 på Glasstec 2024 i Düsseldorf eller besök vår hemsida för att få veta mer om NSG Group:s produkter och teknologier.