Aranäs Fastigheter tar Piffl till Kungsbacka

Aranäs Fastigheter tar Piffl till Kungsbacka

Aranäs Fastigheter vill bjuda in till spontanaktivitet i stadsdelen Valand och tar därför in Piffl till platsen.

- Stadsdelen Valand ska utmana det självklara och vara en plats för nya upplevelser där man som besökare, boende eller företagare både kan ge och få energi. Piffl erbjuder en kreativ och nytänkande lösning för att bjuda in till spontanaktivitet, vilket stärker den upplevelse vi vill förmedla, säger Jessica Wikestam, Marknads- och Kommunikationschef på Aranäs Fastigheter.

Piffl är en delningsplattform som ger invånare och besökare tillgång till spel- och sportutrustning direkt vid städers aktivitetsytor och näridrottsplatser. Piffl vill inspirera till mer rörelse och aktivitet i offentliga utemiljöer och ge alla, oavsett bakgrund, fler möjligheter till en aktiv fritid.

Genom Piffls app får man tillgång till rosa aktivitetsboxar fyllda med utomhusspel och idrottsutrustning. I appen ser man vart aktivitetsboxarna finns placerade och vilken utrustning som finns i respektive box.

Piffl finns just nu i 20 städer runt om i Sverige och aktivitetsboxen vid Valand är den första i Kungsbacka.

- Jättekul att Aranäs Fastigheter vill förenkla möjligheten till spontanaktivitet i Kungsbacka och ge alla chansen att på ett hållbart sätt testa nya aktiviteter, säger Dennis Axelsson, en av Piffls grundare.

Dennis Axelsson

Presskontakt VD ‭073-063 89 30‬