Hundappen Petli säkrar ny investering om 5 miljoner för att nå fler hundägare

Idag meddelar Petli, appen för alla hundägare, att bolaget framgångsrikt stängt en ny investeringsrunda om 5 miljoner kronor för att nå fler användare i Sverige och vidare över landsgränserna. Petli har attraherat nya investerare däribland Bling Capital med Deqa Abukar och Adnan Yousuf, Vivinos grundare Heini Zachariassen och Theis Søndergaard samt Sebastian Knutsson. Petli har sedan tidigare backning från investerare som Jacob de Geer, Hjalmar Winbladh, Patrick Söderlund, Axel Bard Bringeús, Siduri Poli och John Bonten.

– Sedan vi lanserat skarpt i augusti förra året har vi sett en kraftig tillväxt av användare med högt engagemang. Vi har nu kunnat bevisa att hundägare som en gång börjat använda Petli spenderar mycket tid i appen och stannar länge. Den nya investeringen kommer framförallt att gå till fortsatt produktutveckling och marknadsföring för att växa och nå fler användare i Sverige men också utomlands, säger Shahin Baharan, vd och medgrundare av Petli.

Petli attraherar en engagerad målgrupp som vill växa och utvecklas med sin hund över tid. Jag är imponerad av vad teamet har åstadkommit på kort tid och parallellt som intresset för att skaffa hund ökar kraftigt finns det en enorm potential för en smart app som samlar innehåll och kunskap under samma tak, säger Deqa Abukar, vd på Bling Capital.

Petli hjälper hundägare att förstå sina hundar bättre genom att följa och guida användaren från val av valp och genom hundens fortsatta liv. Med hjälp av välrenommerade och professionella hundtränare, etologer, veterinärer och hundexperter skapar, samlar och validerar Petli hundkunskap. Appen erbjuder kurser, träningar, artiklar, coachning och fungerar som ett community där användaren kan få svar på frågor och dela milstolpar med andra hundägare.

I närtid ska vi lansera vår prenumerationsmodell fullt ut, nå fler användare genom att översätta produkten till fler språk och satsa på fler samarbetspartners med attraktiva erbjudanden. Vi ser ett stort ökat intresse från målgruppen där hundägande har blivit än mer ett livsstilsval där fler lägger mer tid, pengar och vill träffa andra likasinnade, fortsätter Shahin Baharan.

• Ekonomi, finans

Petli är en app för hundägare med målet att guida och inspirera användare rätt i hundlivet. Petli erbjuder personifierad hundträning, peppande och utvecklande hundcoaching, givande aktiviteter och lärorika artiklar. Materialet presenteras utefter användarens behov och hundens ras. Communityt bjuder på ett varmt klimat där användare och experter stöttar varandra. Petli grundades 2021 av Shahin Baharan och hundpsykologen Caroline Alupo. För mer information besök petli.app

Shahin Baharan

Presskontakt vd och medgrundare +46 70 999 66 16