Pernod Ricard Sweden inspirerar studenter till hållbart företagande

Sustainergies Cup, Sveriges första case-tävling med fokus på CSR & hållbarhet, är nu inne på sin slutspurt. Den 25:e juni är deadline för tävlingsbidrag. En jury bestående av bland andra Alice Bah-Kuhnke, ÅF, Sajsa Beslik, Nordea och Isabelle Ducellier, Pernod Ricard Sweden, kommer att välja ut en vinnare som presenteras torsdagen 18:e augusti på Pernod Ricard Swedens huvudkontor i Liljeholmen, Stockholm.

Studenten bakom det förslag på ”Pernod Ricard Group Responsibility Day” som bedöms som mest kreativt, relevant och genomförbart kommer belönas med 25 000 SEK samt en studieresa till Paris och möjligheten att presentera sin idé för högst ansvariga inom Pernod Ricard Group.
Prisutdelning 18e augusti för Sustainergies Cup.

För mer information om Sustainergies Cup, tävlingsfrågan och samarbetet med Pernod Ricard Sweden vänligen läs mer på www.sustainergies.se eller kontakta:

Per Anesten
Director Communications Pernod Ricard Nordic
Tel 08-744 72 29

Mikael Sundström
Pro tem CSR & Sustainability Manager Pernod Ricard Nordic
Tel 08-744 70 18

Pernod Ricard Sweden vill genom samarbetet med Sustainergies Cup uppmuntra till entreprenörskap och ansvarstagande samt inspirera framtidens ledare till hållbart företagande. Pernod Ricard Sweden främjar ansvarsfullt drickande varför enbart studenter över 20 år kan delta i tävlingen och dess kringarrangemang.

Pernod Ricard Sweden AB är ett svenskt aktiebolag som tillhör Pernod Ricard gruppen. Verkställande direktör är Isabelle Ducellier. På den svenska marknaden arbetar vi som licensierad importör, agent och konsult inom vin- och spritbranschen.

Förutom Pernod Ricardgruppens egna produkter, ABSOLUT, Chivas, Jameson, Jacob’s Creek, Mumm, Martell m fl representerar Pernod Ricard Sweden ett antal utvalda större producenter, med detta kan vi erbjuda ett komplett och intressant sortiment för den svenska marknaden.

Pernod Ricard Swedens verksamhet på marknaden sker med omsorg för våra konsumenter och präglas av ett genuint socialt engagemang. Företaget främjar ansvarsfullt drickande och är medlem i European Forum for Responsible Drinking (EFRD).