Jameson Dublin International Film Festival

Jameson Dublin International Film Festival

Starka svenska filmbidrag på Jameson Dublin International Film Festival!

Jameson Dublin International Film Festival pågår just nu, för sjunde året. Filmfestivalen är en av årets största kulturhändelser i Dublin.
2009 års festival börjar den 12 februari och fortsätter fram till 22 februari.

I år visas starka svenska bidrag på Jameson Dublin International Film Festival.
T ex Thomas Alfredson's film Låt den rätta komma in, Jan Troell's Här har du ditt liv och Mitt liv som Hund av Lasse Hallström. Filmfestivalen bevakas i år av bl a svenska filmjournalisten Gunnar Rehlin, som också kommer att göra ett antal exklusiva intervjuer på plats.

Jameson Irish Whiskey har som tidigare annonserat tecknat ett fortsatt treårs sponsors avtal med Jameson Dublin International Film Festival. Jameson fortsätter även sitt engegemang i filmens värld både i Irland såväl som i andra länder, t ex Jameson Empire Awards 2009 i London i Mars och Guldbaggens After party på Café Opera, Stockholm i januari.

För mer information kontakta;
Tel 08744 73 70