Exlusiv lansering av Cuvée René Lalou 1998

Exlusiv lansering av Cuvée René Lalou 1998

Exlusiv lansering av MUMM Cuvée René Lalou 1998
Prestigechampagnen från G.H. MUMM finns i tre Systembolagsbutiker från mitten av december. Malmö.Göteborg och Stockholm.

MUMM Cuvée René Lalou
Detta är G.H Mumms prestigchampagne med 50% Chardonnay
och 50% pinot noir. Det bästa som champagnehuset Mumm erbjuder!

Druvorna är handplockade från sju Grand Cru-vingårdar i Champagne. De mer kraftfulla pinot noirdruvorna kommer Bouzy, Aÿ och Ambonnay medan de lättare härstammar från Mailly-Champagne och Verzenay. Chardonnaydruvorna är plockade i Avize och Cramant.

Cuvée René Lalou är en spröd och elegant champagne med stor fräschör och med smak av lindblom akaciahonung.

Artikelnummer:97751
Producent:G.H MUMM
Alkoholhalt:13%
Pris: 1190:-750 ml

G.H MUMM

Ända sedan 1827 då Mumm startades har kvalitet varitdet viktigaste
redskapet i att bevara sitt goda rykte och utveckla nya produkter.
Idag har Mumm över 218 hektar jord i hjärtat på 7 av de mest välkända grand cru distrikten. Ay, Bouzy, Ambonnay, Verzy, Verzenay, Avize och Cramant. Distriktet Champagne ligger 120 km från Paris och är indelat i tre regioner. Grande Montagne de Reims, Valle de la Marne och Côte de Blancs. Här odlar man de tre kvalitetsdruvorna Pinot noir, Pinot Meunier och Chardonnay.
Chardonnay tillför champagnen elegans och finess, Pinot noir kropp och struktur medan pinot meunier ger friskhet, fruktighet och balans.

Tel 08 555 201 34
E-post helene.thideman@pernod-ricard-sweden.com