Karin Ståhl ny VD på Perfect Group Stockholm AB

Perfect Group flyttar fram positionerna i Stockholm och anställer Karin Ståhl som VD på nya dotterbolaget Perfect Group Stockholm AB.

”Vi upplever en starkt ökande efterfrågan på våra tjänster” säger Anders Östling, VD för Perfect Group AB.
”När vi nu breddar vår närvaro i Stockholm gör vi det med ambitionen att nå ännu fler nöjda kunder och en bredare marknad”.

Karin Ståhl har under flera år arbetat med att stödja kommersiella hyresgäster i lokalfrågor och utvecklat både arbetsmiljöer och servicefunktioner. Hon började sin bana inom ABB med Facility Management och lokalplanering och drev sedan upp en enhet på Arcona. Enheten levererade projektledning och produkter till kontorshyresgäster vid flyttar och förändringar. Senast kommer Karin från Struktur där hon ansvarat för deras enhet inom programskrivning och lokalsökning.

”Idag behöver företag och organisationer stöd i processen att utveckla sina lokaler till platser som stimulerar till kreativitet hos medarbetarna. Perfect Design har redan tagit sin plats på marknaden och jag kommer göra allt för att bygga vidare från där vi står idag och samtidigt bredda både utbud och målgrupp”, kommenterar Karin Ståhl.

Den breddade närvaron i Stockholm kommer att innebära att Perfect Place tar mark i Stockholm inom arbetsplatser/kontor och att Perfect Design stärker sin position inom mötesplatser och upplevelser (hotell, restaurang, café och spa), båda under paraplyet Perfect Group Stockholm AB.

Karin tillträder sin tjänst på Perfect Group Stockholm den 1 februari 2012.

Intresserad av mer information om Perfect Place? http://www.perfectgroup.se
Eller mer information om Perfect Design? http://www.perfectdesign.se

Anders Östling, VD Perfect Group AB, tfn: 0704-71 61 61, anders.ostling@perfectgroup.se

• restauranginredning
  • hotellinredning
  • företagsutveckling
  • nyanställda
  • livsstil

Perfect Group växer så det knakar!

För att möta våra kunders behov och en ökad aktivitet på marknaden har Perfect Group anställt två nya medarbetare i Malmö och Stockholm.

Perfect Place sponsrar Malmö Näringslivsgala

Perfect Place vill engagera, inspirera och skapa nya upplevelser. Vi vill påverka Malmös framtid och är därför stolta sponsorer till Malmö Näringslivsgala, som firar 10 år i år. Den 27 februari slås portarna upp för en dag fylld av möten och nya möjligheter på Swedbank Stadion och vi ger där också alla chansen att uppleva med oss.

Perfect Group växer och välkomnar Johan Dracke

Med en lång bakgrund inom projektledning och ett brinnande intresse för färg och form är Johan Dracke den senaste att kliva in i snabbt växande Perfect Group. Han kommer ha sin bas i Malmö men även regelbundet arbeta med uppdrag utifrån kontoret i Stockholm.

Hotellrum på Berns Hotel har fått ny inredning

På nöjespalatset Berns Salonger står nu 17 hotellrum klara som under våren genomgått en förvandling både vad det gäller möbler och ytskikt. Perfect Design fick frågan om att ta fram ett inredningskoncept som både stämmer överens med de övriga 65 rummen, samt knyter an till husets speciella atmosfär och boutiquehotellets intima service

Brasserie Café de Paris har kommit till Stockholm

Perfect Design har under hösten hjälpt de två bröderna Jihan Yacoob och Gassan Yakob att skapa en social restaurang på Södermalm. Man har värdesatt ett öppet kök och skapat en atmosfär som bjuder in. Det berömda Café de Paris-smöret importeras direkt ur händerna på François Vouillamoz, ägare till Café de Paris internationellt, som sedan 20 år tillbaka håller hemligheten kring receptet intakt.

Perfect Group går på djupet med nystart av Perfect Place

Hur ser framtidens arbetsplats ut? Hur vill företag uppfattas av marknaden och sin personal? Perfect Group fördjupar och breddar sin kompetens med Perfect Place, som nu nylanseras i Stockholm och Malmö. Perfect Place hjälper företag att växa och att utvecklas och är en samarbetspartner till för att underlätta planering vid förnyelse, förbättring och förändring av arbets- och mötesplatser.

Nylansering av Perfect Group i samband med Stockholm Design Week

Just nu pågår Stockholm Furniture & Light Fair och Stockholm Design Week och i samband med detta lanseras Perfect Group med full kraft. Den som haft ögon och öron med sig de senaste månaderna och noterat den expanderande företagsgruppens aktivitet, kan nu äntligen lära känna hela gruppen lite bättre.

Perfect Place förstärker med Anna Forsman i Malmö

Perfect Group fördjupar sin kompetens inom strategiskt varumärkesarbete och knyter till sig Anna Forsman i Malmö. Anna har i drygt 20 års tid hjälpt företag att kommunicera genom bl a inredning och olika event. Inom Perfect Place kommer Anna utveckla kundernas arbetsplatsmiljöer och hjälpa till att skapa kreativa mötesplatser.

Perfect Group Öresund utökar designkompetensen med Jenny Madsen

Jenny Madsen är senaste tillskottet till Perfect Group och kommer att ha sin bas på kontoret i Malmö. Jenny kommer senast från Struktur och kommer att arbeta med konceptutveckling samt projektkoordinering för verksamheterna Perfect Place och Perfect Design.

PTC får hjälp av Perfect Event med PTC Live TechForum

Onsdagen den 21 mars hålls PTC Live TechForum på Clarion Hotel Post i Göteborg. Perfect Event är vald som partner när det kommer till att samordna eventet med allt från mat till logistik och koordinering av föreläsare och andra deltagare och besökare.

Perfect Design har renoverat restaurangen på Scandic S:t Jörgen

Oktober 2011 fick Perfect Design uppdraget att hjälpa hotell Scandic S:t Jörgen i Malmö att skapa en ny miljö i restaurangen som ligger i anknytning till lobbyn. Målet var att skapa en levande mötesplats för gästerna att stanna upp och umgås, utan att byta all befintlig inredning. I slutet av februari hängdes sista gardinvåden upp och allt var klart. Nu visas projektet närmare med bild och text.