Träffa Lärarförmedlarna på Skolforum 2009

I år är det 10 år sedan vi grundade Lärarförmedlarna. Under den tiden har vi samlat på oss kunskaper och erfarenheter kring rekrytering av lärare, pedagoger och chefer i skolan. Dessutom har vår VD, Patricia Kimondo, gjort sig känd som engagerade bloggare och debattör i frågor som rör skola, entreprenörskap och jämställdhet. Nu vill vi dela med oss av vår kunskap!

På Skolforum 26-28 oktober bjuder vi på seminarium och workshop och våra bästa tips till dig som letar efter Sveriges bästa medarbetare eller skolvärldens mest spännande jobb. Du finner oss i monter C12:61.

Här på Newsdesk hittar du också våra pressreleaser från det senaste året.

Välkommen!

Programpunkter - CV och ledarskap

Vi bjuder på seminarium och workshop. Du är som journalist är självklart välkommen att titta förbi. Det som kan vara intressant för dig som journalist är:

• Workshop om CV och anställningsintervju med Lärarförmedlarnas VD Patricia Kimondo: "På jakt efter drömjobbet? CV-proffsets bästa tips. Det visar ju vad man bör tänka på vid jobbsökande inom skola/förskola, men det innebär också att du får reda på vad dagens skolledare söker hos sin personal.
  • Seminarium om ledarskap med Junibackens VD, Thomas Lundqvist: "Att göra medarbetare av motarbetare", och utgår från tankarna om biologiskt ledarskap.

På jakt efter drömjobbet? CV-proffsets bästa tips!

Patricia Kimondo, VD för Lärarförmedlarna är professionell rekryterare i grunden, och har i 10 år hjälpt förskolor och skolor att rekrytera rätt personal. Under 30 späckade minuter bjuder hon på sina bästa tips kring hur du skriver ett CV som arbetsgivaren garanterat vill läsa, och hur du bäst förbereder en proffsig anställningsintervju. Presenteras av Lärarförmedlarna och Skoljobb.

Tid: onsdag 28/10 klockan 11:45: - 12:45. Plats: lokal C 03:09.

Att göra medarbetare av motarbetare.

Thomas Lundqvist, VD för Junibacken och författare till boken "Det Biologiska Ledarskapet" vänder på begreppen och ger tankeställare till alla ledare som vågar se sitt ledarskap ur ett nytt perspektiv.

Thomas ger konkreta råd och tips på hur ledarskapet kan förenklas. Du får även svar på många saker du kan tänkas brottas med på ditt arbete. Ett seminarium som ger ny inspiration om att leda människor på ett nytt sätt. I samarbete mellan Skoljobb och Lärarförmedlarna.

Tid: 28/10 kl 13:30 - 15:00. Plats: lokal 336 (?).

Om Lärarförmedlarna

Lärarförmedlarna rekryterar och hyr ut personal till världens viktigaste jobb - i förskola, skola och utbildningssektor. Sedan 1999 har vi hjälpt våra kunder att hitta rätt medarbetare och chefer. Vi erbjuder även företag och deras anställda hjälp med barnpassning. Lärarförmedlarna är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Presskontakt

VD Patricia Kimondo. Mobil: 070-745 10 08 Telefon: 08-545 650 77. Fax: 08-545 650 78. Patricia.kimondo@lararformedlarna.se. www.lararformedlarna.se. Box 24188, 104 51 Stockholm. Besök: Linnégatan 89.

• bemanningsföretag
  • förskola
  • skola
  • lärare
  • skolledare
  • rektor
  • förskollärare
  • barnskötare
  • pedagogik
  • rekrytering
  • bemanning
  • personaluthyrning

Patricia Olby Kimondo

VD och grundare People Productions 0707451008

Svensk småbarnsmamma i Italienska RAI om jämställdhet i Sverige

Svenska kvinnor är bäst i Europa på att både arbeta och föda barn. I Italien är siffrorna bland de lägsta i Europa. Nyligen sände Italienska TV-bolaget RAI ett reportage om Lärarförmedlarna och VD Patricia Kimondos tillvaro som entreprenör och småbarnsmamma i Sverige. RAI var på besök hos Lärarförmedlarna strax före jul, för att ta reda på hur svenska kvinnor får tillvaron i vardagen att gå ihop.