Svenska hockeyinnovationen - ”Nästa stora grej"

Svenska hockeyinnovationen - ”Nästa stora grej"

Marsblade, tillverkare av den innovativa skenhållaren, med den patenterade teknologin Flow Motion Technology (FMT), är stolta över att ha uppmärksammats i TV4:s Hockey Studio som sändes den 15 februari.

Programmet lett av experten Johan Tornberg lyfte fram den unika teknologin och beskrev i detalj dess positiva inverkan på effektiviteten och kraftutväxlingen i hockeyspelares åkning. Tornberg lyfte särskilt Marcus Sylvegård som just nu leder skytteligan i SHL och haft en oerhört stark utveckling sedan han började köra på skenhållaren för två år sedan. Sylvegård har för Tornberg påpekat att han med den nya teknologin får större utväxling i sin åkning, har bättre fart och gör av med mindre energi och den är en stor del i att hans spel har lyfts till en ny nivå.

Denna uppmärksamhet i TV4:s TV-inslag markerar ännu en fantastisk milstolpe för bolaget och är ytterligare ett bevis på att Flow Motion Technology snart kan bli en standard inom sporten. ”Senaste tiden har det hänt otroligt mycket positivt, vilket vi både är stolta och ödmjuka för. I tillägg till denna milstolpe publicerades även nyligen vetenskapliga resultat från ett av dom ledande sportuniversiteten i Kanada som visade att vår teknologi är betydligt mer effektiv än en traditionell skenhållare. Isskenan används idag av spelare över hela världen, däribland flertalet NHL-spelare, men det är alltid extra roligt att uppmärksammas på hemmaplan och det är fantastiskt att se Marcus starka utveckling denna säsong,” säger Per Mårs, grundare av Marsblade och Flow Motion Technology.

Länk till klippet: Materialsnack: "Nästa stora grej" (tv4play.se)

För mer information om Marsblade och Flow Motion Technology och dess senaste framsteg, vänligen kontakta:

INNOVATÖR & GRUNDARE
Per Mårs | +46 70 328 88 35 | per@marsblade.com

Emil Svärdfelt | +46 70 299 15 45 | emil.svardfelt@marsblade.com

Vårt mål är att stärka länets konkurrens- och attraktionskraft och skapa en långsiktig hållbar tillväxt. Det gör vi genom att stimulera till ett innovationsdrivet entreprenörskap, hjälper startups att växa och stöttar etablerade företag att utveckla nya värden, tjänster och produkter.

Peak Innovation ägs av stiftelsen Zenit, Region Jämtland Härjedalen,
Krokoms kommun, Åre kommun, Östersunds kommun och Samling Näringsliv.