Ny vd på Mid Sweden Science Park

Ny vd på Mid Sweden Science Park

Magnus Burvall har nu tillträtt tjänsten som vd på regionens utvecklingsarena, Mid Sweden Science Park AB.
Han kommer närmast från ett uppdrag som vd för Vinnovas VinnVäxt- initiativ Fiber Optic Valley i Hudiksvall där han ingått i ledningsgruppen sedan 2004.  Magnus har nästan tjugo års erfarenhet från informationsteknologi och har haft ledande positioner i stora organisationer som Accenture och TeliaSonera samt startat nya företag inom ICT och energi- och miljöteknik. Magnus har också mer än åtta års erfarenhet från forsknings- och utvecklingsmiljöer, inkubatorer, innovationsarbete och kluster. Magnus är utbildad vid Kungliga tekniska högskolan.

Styrelsens ordförande Katarina Nyberg Finn är mycket nöjd med rekryteringen.
- Det här innebär att verksamheten i science parken får en flygande start. Magnus gedigna erfarenhet från liknade uppdrag bådar gott och vi känner stor entusiasm.

- Det ska bli fantastiskt kul att få vara med och utveckla Mid Sweden Science Park. En regional innovationsarena ligger rätt i tiden och förutsättningarna är mycket goda. I Jämtland finns såväl etablerade spetsområden av världsklass som utvecklingsbara områden. Min förhoppning är att science parken blir en samlande kunskapsmiljö som bidrar till att många innovatörer och företag kan ta sina idéer till nya höjder! säger Magnus Burvall.

Katarina Nyberg Finn, ordförande Mid Sweden Science Park AB, 070 – 252 05 82
Magnus Burvall, vd Mid Sweden Science Park AB, 070 – 312 00 22

Satsningen Peak Innovation stimulerar forskning och affärsutveckling inom och mellan områdena turism, sport och friluftsliv, www.peakinnovation.se. Peak Innovation ingår i VINNOVAS program VINNVÄXT inom vilket tolv ledande tillväxtmiljöer finansieras.