NHLs superstjärna investerar i hypade hockeybolaget när kassan fylls på med över 30 miljoner

En av NHLs starkast lysande stjärnor Auston Matthews meddelar idag att han investerar i svenska bolaget Flow Motion Technology. Andra investerare i finansieringsrundan är svenska hockeylegendarerna Henrik Zetterberg och Niklas Kronwall.

De 30 miljonerna skall framförallt användas för att ta upp den enorma efterfrågan som uppstått på bolagets hypade rullskridsko Marsblade. Rullskridskon och dess patenterade Flow Motion Technology, som simulerar känslan av att åka på is, har använts av 100-tals NHL-stjärnor under corona-krisen då ishallar stängts och hockeyligor ställts in.

– Att åka Marsblade har blivit en naturlig del av hur jag håller mig i form och tränar hockey utanför isen, säger Auston Matthews. Jag är enormt taggad över att bli en del av bolaget! Bolagets produkter och människorna bakom passar mig som hand i handske, säger Matthews vidare.

Efterfrågeökningen är inte temporär utan folk står fortfarande på kö för att köpa produkten, säger bolagets VD och medgrundare Hans Victor. Med pengar i kassan kan vi fylla på lagret och förhoppningsvis slippa stå tomma igen när Black Friday och julhandeln står för dörren.

Att en av världens bästa spelare Auston Matthews investerar i bolaget känns oerhört hedrande och är minst sagt det bästa kvittot på att vi gör världsledande produkter, säger innovatören och grundaren Per Mårs.

Kontakt:

Per Mårs COO and Inventor: 070-328 88 35