A Sustainable Tomorrow - Nordens största digiloga hållbarhetsevent kommer till Jämtlands län

Bli en del av framtiden – A Sustainable Tomorrow 2024 kommer till Jämtlands län!

Nordens största digiloga hållbarhetsevent kommer till Jämtlands län – med talare som Fredrik Reinfeldt och Gustaf Skarsgård!

- Det här eventet är inte bara ett forum för diskussion, utan en plattform för företag att nätverka, hitta nya samarbeten och växa genom hållbara affärsmodeller, säger Pelle Rumert, Peak Innovation Science Park.

Den 11 september samlas några av de mest inflytelserika rösterna inom hållbarhet för att inspirera och utmana oss alla att agera för en mer hållbar framtid. Bland årets talare finns tidigare statsminister Fredrik Reinfeldt, skådespelaren och klimatpoddaren Gustaf Skarsgård, samt klimataktivisten Andreas Magnusson – och många fler!

Direktsändningarna kommer att äga rum på fem hubbar (samlingsplatser) runt om i regionen, mellan kl. 09.00 och 13.00. Varje hubb erbjuder också ett lokalt program med panelsamtal och andra aktiviteter.

Hubbarna finns på följande orter:

- Östersund

- Åre

- Strömsund

- Klövsjö

- Funäsdalen

Årets tema är kanske den viktigaste frågan?

Hur kan vi minska klyftan mellan vad vi vet att vi måste göra för att nå våra hållbarhetsmål och vad vi faktiskt gör i praktiken?

Fokus ligger på att hitta konkreta metoder och exempel som hjälper oss att gå från ord till handling.

Varje ort kommer att erbjuda möjligheter till samtal och reflektion. Östersund och Åre har ett efterföljande program som ger deltagarna möjlighet att ytterligare fördjupa sig i årets tema, nätverka och tillsammans se lösningar på de utmaningar vi står inför.

Sustainable Tomorrow” är en möjlighet för företag, organisationer och individer att samlas, inspireras och arbeta tillsammans i en aktuell fråga som årets tema lyfter, säger Pelle Rumert

Information om varje hubbs lokala program och plats hittar du här https://www.sv.se/avdelningar/...

Se programmet för sändningen här: https://asustainabletomorrow.c...

Sändningarna i Jämtlands län arrangeras av Peak Innovation tillsammans med Vuxenskolan, Samling Näringsliv, IUC Jämtland Härjedalen och LF Jämtland samt lokala aktörer i Funäsdalen Klövsjö, Strömsund, Åre och Östersund.

Vårt mål är att stärka länets konkurrens- och attraktionskraft och skapa en långsiktig hållbar tillväxt. Det gör vi genom att stimulera till ett innovationsdrivet entreprenörskap, hjälper startups att växa och stöttar etablerade företag att utveckla nya värden, tjänster och produkter.

Peak Innovation ägs av stiftelsen Zenit, Region Jämtland Härjedalen,
Krokoms kommun, Åre kommun, Östersunds kommun och Samling Näringsliv.