Inex One's CFO, Grim Sjöberg, berättar om samarbetet med PE Accounting

Inex One förlänger samarbetet med PE Accounting & förväntas öka omsättningen med 69%

Inex One, en ledande global SaaS-plattform för marknadsundersökningar och expertsamtal, har beslutat att förlänga sitt samarbete med PE Accounting ytterligare ett år. Detta beslut kommer efter ett framgångsrikt år där Inex One har sett betydande förbättringar i sin ekonomihantering och effektivitet genom användningen av PE Accountings allt-i-ett-system.

Effektivare ekonomihantering och förbättrad kontroll

Sedan Inex One började använda PE Accounting har de upplevt markanta förbättringar i sina ekonomiprocesser. Grim Sjöberg, CFO på Inex One, beskriver fördelarna:

"Realtidsinsynen i bokföringen ger oss utomordentlig kontroll över företagets finanser. Det är också enkelt för fler i teamet att få tillgång till nödvändig information, utan att behöva vända sig till mig."

Inex One har kunnat reducera kostnaderna för lön, bokföring och ekonomihantering med nästan 60% mellan januari och maj i år jämfört med samma period förra året. Dessutom stänger de månaden dubbelt så snabbt som tidigare, och Grim sparar personligen 15 timmar i veckan tack vare den automatisering och effektivitet som PE Accounting erbjuder.

Inex Ones ekonomilösning innan PE Accounting

Innan de övergick till PE Accounting hade Inex One utmaningar med sin snabbt växande verksamhet. De använde flera system för lön och ekonomi, vilket resulterade i ineffektivitet och höga kostnader. Efter en noggrann utvärdering och rekommendationer från andra framgångsrika företag, som Mentimeter, valde Inex One att samarbeta med PE Accounting.

"Jag älskar konceptet med bokföring på ett 'SaaS-upplägg' där allt ingår till en fast månadsavgift. Det ger mig klarhet över vad jag betalar för redovisning och system. Innan PE Accounting betalade vi mycket timarvoden för att korrigera fel. Givet debitering per timme var dessutom kostnaderna väldigt svåra att förutspå", säger Grim Sjöberg.

Fortsatt tillväxt och förbättrade processer

Inex One har inte bara kunnat förbättra sin ekonomiska effektivitet utan också säkerställt att de har verktygen för fortsatt tillväxt. Företaget siktar på att nå en omsättning på 100 miljoner kronor under 2024, en ökning med 69% från föregående års 59 miljoner. Med kontor i Stockholm, Singapore, Paris och New York samt kunder över hela världen, är Inex One väl positionerade för att fortsätta sin globala expansion.

"Nu stänger vi månaden dubbelt så fort och har endast en person som sköter ekonomin, samtidigt som vi lyckats få bättre insyn i vår ekonomiska hälsa även på projektnivå. Genom PE Accounting har vi fått en betydligt mer proaktiv finansavdelning”, berättar Grim.

Förlänger sitt samarbete med PE Accounting ytterligare ett år

Inex One har nu beslutat att förlänga sitt samarbete med PE Accounting ytterligare ett år. Genom att fortsätta arbeta med PE Accounting, säkerställer Inex One att de har en pålitlig partner som kan stödja deras tillväxt och fortsatta framgång.

"Vi vill fortsätta växa och känner oss trygga att göra det tillsammans med PE. Det är skönt att ha en partner som förstår vår verksamhet och har en rimlig prissättning. PE är enkla och professionella att arbeta med, vilket gör dem till en självklar samarbetspartner för Inex One," avslutar Grim Sjöberg.

Om Inex One
Inex One driver en global SaaS-plattform som kopplar samman företag med expertis genom expertsamtal och marknadsundersökningar. Med sitt innovativa tillvägagångssätt och omfattande nätverk av experter, hjälper de företag att fatta bättre informerade beslut och driva framgångsrika projekt. Besök www.inex.one för mer information.