Patriam Propellerhuset. Styling av Lotta Agaton Interiors, rendering av Soul.

Patriam samarbetar återigen med Lotta Agaton Interiors för prestigefyllt projekt invid Norr Mälarstrand, Kungsholmen.

Vi på Patriam är stolta över att återigen samarbeta med inredningsdesignen Lotta Agaton vars vision och expertis har bidragit till att skapa en unik boendemiljö i Patriam Kungsholmen Propellerhuset.

Lotta Agaton, grundare och Creative Director av en av Skandinaviens ledande inredningsstudios, har en fantastisk förmåga att skapa unika och anpassade inredningskoncept både för privata och kommersiella klienter. Hon har tidigare samarbetat med Patriam för Karlaplan 2 som är ett av Sveriges mest prestigefyllda bostadsprojekt.

Lotta kommenterar samarbetet: -“Jag tar mig an projekt som om jag själv skulle flytta in. Propellerhuset är ett unikt projekt på en fantastisk plats”. Hennes inställning att sätta sig in i varje projekt ger en personlig prägel och skapar en känsla av hem.

-”För att skapa det perfekta inredningskonceptet är det avgörande att ta hänsyn till husets arkitektur och målgruppen. Propellerhusets raka linjer och ljusa färger blir inspirationen till inredningens ledord: klassiskt och skandinaviskt” - fortsätter Lotta Agaton.

“Att återigen få arbeta med Lotta har varit fantastiskt. Hon har en förmåga att se detaljer och får varje del av våra visioner att lyfta och ta form. Hennes förståelse för både arkitektur och inredning har verkligen gjort detta projekt unikt” - säger Emilia S Adolfsson, Marknads- och försäljningschef på Patriam.

Inredningen i Propellerhuset präglas av klassiska och skandinaviska linjer, med fokus på varma och stilrena detaljer. Att inreda nyproduktion var som att arbeta med ett blankt papper, och Lotta har skapat en helhet där varje rum bjuder in till umgänge. Genom att kombinera olika material och texturer har hon lyckats skapa en harmonisk och inbjudande atmosfär.

-”Nu har vi lyckats förmedla känslan som de boende kommer att få i Propellerhuset och vi ser nu fram emot en säljstart i mitten på oktober”, avslutar Emilia S Adolfsson.

Läs mer om Patriam Propellerhuset på Patriam.se