Robert Wedberg slutar som kommunchef i Partille

Robert Wedberg Robert Wedberg har efter fyra år som kommunchef bestämt sig för att lämna kommunen för en ny utmaning – tränare för Sävehofs herrlag i handboll.

– Jag har haft fyra väldigt bra och spännande år på posten som kommunchef, vi har fått mycket gjort och kommunen är inne i en otrolig utveckling som kommer att fortsätta under flera år. Det kommer jag att fortsätta följa även om det framöver blir från sidolinjen, säger Robert Wedberg.

Robert Wedberg är kvar som kommunchef fram till senhösten. Kommunstyrelsen kommer nu att diskutera hur rekryteringen av en ny kommunchef ska göras.

– Robert har gjort ett fantastiskt jobb där han med ett modernt ledarskap samlat kommunen i de utmaningar vi haft och kommer att ha. För oss i Partille kommun är det tråkigt att han bestämt sig för att gå vidare. Samtidigt har jag full förståelse för att han tackar ja till ett så attraktivt ledaruppdrag i Sveriges bästa idrottsförening. Jag är övertygad om att Robert kommer att leda Sävehof mot fler stora framgångar, säger kommunstyrelsens ordförande Stefan Svensson.