P3 Guld återvänder till Partille arena den 20 januari 2018. Årets programledare är Tina Mehrafzoon och skådespelaren Adam Pålsson.

​P3 Guld återvänder till Partille

Den 20 januari 2018 gör Sveriges största musikgala comeback i Partille arena. Förra året sålde P3 Guld ut på rekordtid och nu är biljetterna släppta till galakvällen som nästa år får tillskott på programledarsidan när skådespelaren Adam Pålsson ackompanjerar Tina Mehrafzoon.

Under galan ska nio priser delas ut som både summerar och hyllar det svenska musikåret 2017. Guldmicken, det mest prestigefyllda priset, gick i år till Håkan Hellström och Utbydottern Miriam Bryant kammade hem priset för Årets låt med hiten Black Car. Vilka som vinner de nio priserna på P3 Guld 2018 röstas fram av det svenska folket senare i vinter. Läs mer på P3 Gulds webbplats här.

På Partille arena ser man fram emot att få hålla P3 Guld för andra året i rad.

– Vi är såklart superglada att P3 Guld vill komma tillbaka till Partille arena, men samtidigt är jag inte förvånad. Det mesta flöt på fint och det blev en slutsåld gala. Det var ett hårt jobb att få ihop allt förra året, men hårt jobb lönar sig. 2018 års gala kommer bli otroligt bra.

Precis som förra gången kommer man på Partille arena att hålla en sprakande förfest för alla biljetthållare med piffade evenemangsbussar som går skytteltrafik mellan arenan och Nils Ericson terminalen. Dörrarna öppnar klockan 18 och första bussen går klockan 17.30. Galan startar klockan 21 och direktsänds i P3 och SVT1.

Just nu kan du skaffa dina guldbiljetter till ett lägre pris. Early bird-erbjudandet gäller bara en kort period så skynda dig in på partillearena.se och säkra din plats!

P3 Guld är ett samarbete mellan Sveriges Radio, Partille arena och Göteborg & Co.