Jonseredsvägen avstängd – trafiken leds om via E20

Jonseredsvägen avstängd – trafiken leds om via E20

Jonseredsvägen, vid kommungränsen mellan Partille och Lerum, har stängts av efter att en del av en mur intill vägen rasat. Vägen är så pass skadad att den inte är farbar i nuläget. All fordonstrafik hänvisas till E20 så länge Jonseredsvägen är avstängd.

Det är en mur mellan Jonseredsvägen och Säveån som delvis har rasat. Muren bidrar till att hålla uppe vägen. Skyltar markerar platsen för händelsen.

Trafikanter i området uppmanas att följa skyltningen, sänka hastigheten och att vara extra uppmärksamma vid platsen. Gående och cyklister hänvisas till gång- och cykelvägen norr om Jonsereds fabriker.

Partille kommun är ansvarig för den drabbade delen av Jonseredsvägen och har vidtagit åtgärder för att undersöka och reparera vägen. I nuläget finns ingen prognos för när vägen kan öppnas igen.

Ulrika Asztély Nilsson

Teknisk chef Samhällsbyggnadskontoret 031-792 11 69