NOICE KLARA FÖR HASSLÖFESTIVALEN 2024!

NOICE KLARA FÖR HASSLÖFESTIVALEN 2024!

Efter den utsålda konserthusturnén inför en jublande publik under hösten 2023 och våren 2024, och medverkan i flera av landets största TV-program, ger sig nu Noice ut på sommarturné på ett antal utvalda festivaler och sommarställen. Den 12 juli ställer sig bandet på Hasslöfestivalens stora scen, förvänta er en kväll ni sent kommer att glömma!

Noice originalmedlemmar, Robert Klasen (trummor) och Peo Thyrén (bas och sång), turnerar sedan drygt femton år tillbaka intensivt över hela Sverige. Med sig har de Charlie Grönvall, som spelade huvudrollen i Noice Rockmusikalen, på sång och gitarr, samt John Persson på keyboards. Noice bjuder sin stora och entusiastiska publik på en högoktanig rockshow där gruppens alla superhits ingår.

Noice slog 1980 igenom över en natt efter att ha medverkat i TV-programmet Måndagsbörsen med hitlåtarna "En kväll i tunnelbanan" och "I natt e hela stan vår". Tonåringarna sålde 100 000 ex av debutalbumet ”Tonårsdrömmar” och kom att bli en av de största svenska rockgrupperna genom tiderna.

De efterföljande albumen ”Bedårande barn av sin tid” (med hitsen"Du lever bara en gång", "Allting Okey" och "Ut i natten") samt ”Det ljuva livet” (med "Dolce Vita" och "Vi rymmer bara du och jag”), sålde både guld och platina, och succén höll i sig. Hysteriska fans följde vartenda steg gruppen tog.

Det har under de senaste åren skrivits flera böcker om bandet, och SVT:s dokumentär om Noice har setts av en miljonpublik. Musikalen om bandets historia, Noice Rockmusikalen, är baserad på Peo Thyréns bok ”Från Noice till nu–Du lever bara en gång” och har satts upp i Stockholm och Malmö. 2023 släppte Noice albumet ”Gustavsberg”, som är deras första med nya låtar sedan 1995.