Electric Boys klara för Hasslöfestivalen 2023!

Electric Boys klara för Hasslöfestivalen 2023!

Electric Boys skrev in sig i rockhistorien för över 30 år sen med kritikerrosade och trendsättande debutalbumet "Funk-O-Metal Carpet Ride” med Billboardplacering och MTV-rotation. Sen dess har bandet turnerat världen över och delat scener med i stort sett alla rockgiganter som finns att nämna.

I oktober 2022 spelade bandet in sitt kommande album i Palma Music Studios. Albumet kommer släppas under hösten 2023 med singlar och videos under våren och sommaren. Första singeln från plattan I've Got A Feelin' släpptes i mars och har sedan dess spelats frekvent på bland annat Bandit Rock. I sommar ger sig bandet åter ut på turné med sin hyllade liveshow och den 13 juli står bandet på Hasslöfestivalens scen!

"Electric Boys är personliga favoriter vi velat boka i många år och som vi är säkra på att Hasslöpubliken också kommer att älska! Det är svängig och medryckande riff-rock när den är som allra bäst!" säger Ida Helmerson i festivalkommittén.

Hasslöfestivalen arrangeras 13-15 juli på Hasslö mitt i Karlskronas vidunderliga skärgård. Ett mecka för alla som älskar livemusik, mat och festivalvibb!

Mer information, biljetter och spelschema finns på www.hasslofestivalen.se