Panos Papadopuolos medverkar i Kanal 5:s ”Den Hemlige Miljonären”

Sändningstid den 8 februari kl. 21.00

I kanal 5:s nya programsatsning Den hemlige miljonären, får ett antal svenska miljonärer under en tid leva i fattigdom och misär, bland samhällets utslagna. I denna miljö får de arbeta och lära känna utsatta mäniskor, men även eldsjälar som strävar efter att förbättra de fattigas vardag och liv. Panos Papdopoulos är en av de miljonärer som medverkar i serien.

Panos Papadopoulos, grundare och ägare av det framgångsrika modeimperiet Panos Emporio, växte själv upp under fattiga förhållanden i Greklands huvudstad Aten. Efter att ha lämnat sitt hemland som politisk flykting kom han till Sverige, och har här byggt upp sitt företag – ett hårt arbete som med tiden gjort honom till en rik man. Om sin medverkan i Den hemlige miljonären, säger Panos:

”Det var otroligt starkt och gripande att återigen leva nära fattigdomen. Jag som själv kommer ifrån fattiga förhållanden blev djupt berörd av hela upplevelsen, men även otroligt glad över den företagsamhet och positiva energi som finns, även i samhällets bottenskikt.”

I år firar Panos Emporio 25 år som varumärke, och i samband med jubileet i februari släpper Panos en bok om sitt liv. I boken kan man läsa om hans barndom i Aten, om varför han tvingades lämna Grekland och om Panos Emporio’s 25 första år av framgång.

För ytterligare information kontakta Panos Emporio’s marknadsavdelning. Tel. 031-352 50 04,

E-post: pr@panos.se

Hemsida: http://www.panos.com/
Twitter: http://twitter.com/Panos_Emporio
Blogg: http://www.finest.se/panosemporio
Facebook: http://www.facebook.com/panosemporio

Besök kanal 5 för mer information!

• panos emporio

PANOS EMPORIO is Scandinavia’s leading fashion house specialized in beachwear and
accessories. In spring 2011 – after 25 years of success in the beachwear segment, the brand
is launching its first clothing collection for men and women. Founded in 1986 by Mr. Panos