Carl Frostgård, CPO och Elif Schmidt, VD om de nya integrationerna mot Microsoft Business Central och Pyramid.

Oxceed lanserar nya integrationer mot Microsoft Business Central och Pyramid

Oxceed lanserar nya integrationer mot Microsoft Business Central och Pyramid Business Studio. Integrationerna möjliggör för fler företag, inte minst verksamheter med koncernstruktur, att nyttja Oxceeds lösningar för finansiell rapportering, budgetering och uppföljning.

– Med de nya integrationerna stärker vi vår position som ett användarvänligt verktyg för rapportering, budgetering och uppföljning. Tack vare ett brett utbud av integrationer i kombinationer med kraftfulla och välutvecklade funktioner kan vi erbjuda ett ekosystem som ger företag ovärderliga finansiella insikter för att kunna fatta välgrundade beslut, säger Elif Schmidt, VD på Oxceed.

Integrationerna har också efterfrågats av redovisningsbyråer som är ansluta till Oxceed och som vill erbjuda Oxceeds lösningar till kunder som använder Microsoft Business Central och Pyramid Business Studio. Integrationerna möjliggör regelbundna, korrekta och överskådliga rapporter utan att behöva vara beroende av Excel eller Power BI.

– Pyramid och Business Central är två populära system. Det som är en utmaning för många företag är att kunna koppla dem med moderna lösningar för rapportering, budgetering och uppföljning. Nu finns möjlighet att enkelt koppla dessa med Oxceed utan att behöva lägga pengar på dyrbara implementationsprojekt, säger Carl Frostgård, CPO på Oxceed.

Nu kan både redovisningsbyråer och företag som använder dessa system koppla upp dem mot Oxceed med några knapptryck.

– Vår strategi är att fortsätta bygga integrationer och nya tjänster som skapar mervärde för såväl våra svenska som internationella kunder. Ett exempel är tjänsten Hållbarhetsanalys som är framtagen i samarbete med GoClimate. Framöver kommer också flertal kopplingar mot affärssystem. Genom att koppla samman fler och fler datakällor skapar vi ett ekosystem som täcker våra kunders behov, säger Carl Frostgård, CPO på Oxceed.