Aspias val av Oxceed är ett bevis på vår plattforms förmåga att möta behoven hos ledande företag inom redovisning och rådgivning, säger Elif Schmidt, VD för Oxceed.

Aspia väljer Oxceed för rapportering och rådgivning

Aspia, en av Sveriges ledande aktörer inom redovisning och rådgivning, har valt att integrera Oxceeds verktyg för finansiell rapportering och rådgivning i sin verksamhet. Verktyget kommer att integreras i Aspias kundportal, MyBusiness, för stärka företagets erbjudande till kunder både i Sverige och internationellt.

– Aspias beslut att byta system för finansiell rapportering är en del av vår strategi att erbjuda våra kunder ett högre värde och ytterligare stärka vår position på marknaden. Vi kan nu erbjuda dessa tjänster till större segment och erbjuda rådgivning på en helt ny nivå. Vår förmåga att kombinera systemet med vår expertis gör att vi kan ge våra kunder ett mervärde som kommer att vara svårt för våra konkurrenter att matcha, säger Anna Olsson, affärsutvecklingsansvarig på Aspia.

– Aspias val av Oxceed är ett bevis på plattformens förmåga att möta behoven hos ledande företag inom redovisning och rådgivning. Vi ser fram emot att stödja Aspia i deras resa mot att erbjuda avancerad finansiell rådgivning och stärka sina kundrelationer ytterligare, säger Elif Schmidt, VD för Oxceed.

Implementeringen av Oxceed kommer att ske under hösten 2024 och erbjudas till Aspias kunder via kundportalen MyBusiness.

– Satsningen på Oxceed stärker Aspias förmåga att möta behoven hos både små och stora företag, samtidigt som det bidrar till att öka kundengagemanget. Det visar Oxceeds potential som ett strategiskt verktyg som hjälper redovisningsbyråer att växa sin affär, säger Andréas Arnfeldt, ansvarig för affärsområdet Oxceed för Byrå.

I juli 2024 tillkännagavs att Aspia förvärvat Accountor, en annan ledande aktör inom redovisning och rådgivning. Med förvärvet ökar Aspia sin verksamhet till över 3000 konsulter med närvaro i Norden, Nederländerna och Ukraina.

– Vi lägger nu grunden för fortsatt tillväxt i Norden och Europa med en optimal kombination av människor och teknik för att leverera en oöverträffad kundupplevelse, säger Ola Gunnarsson, VD och koncernchef för Aspia, i ett pressmeddelande.